Gå til innhold

Hvor mye koster skilt med navn?

Ranger emnet

Boddiz

Anbefalte innlegg

• Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

huff! så om jeg hadde tatt ei hvit lita plate, fått laget bokstavene og tall og klistret på sammen med års avgift merket hadde det vært 2500 i bot HVIS jeg hadde blitt stoppet da.....

Politiet kan ikke vite før dem ser i vognkortet om det er registrert på bilen, da det frem til 1 mars eller noe var mulig å få små skilt.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enhver oppegående person klarer å se forskjell på et hjemmelaga skilt, og et som er skrevet ut i regi av Biltilsynet.. :)

De nye strenge reglene angående lite skilt, kom forøvrig i begynnelsen av mai 2005, men det er ikke umulig å få tak i slike skilter lovlig.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg sjekka, så ble ikke ting automatisk lov bare en kjendis gjorde det.

Det er forskjell på hva folk gjør uten lov/feiltagelser, og hva som faktisk er lov/godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du eier foreksempel en Porshe 911 , Kan du spøre/søke om de kan ta med 911 på skiltplaten, foreksempel BD 91100, Dette har jeg sett mange "Spesielle biler" i Norge med.

Skyt meg 4 ganger hvis jeg tar feil!

Stemmer ikke.

Tildeling av skilter skjer automatisk, så med mindre du sitter og venter til det kommer et pent ett, skal du har store problemer med å få noe, uansett om du heter Midelfart, Røkke eller Hansen, og kjører Nissan, Porsche eller Ferrari.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer ikke.

Tildeling av skilter skjer automatisk, så med mindre du sitter og venter til det kommer et pent ett, skal du har store problemer med å få noe, uansett om du heter Midelfart, Røkke eller Hansen, og kjører Nissan, Porsche eller Ferrari.

faren til en kompis kjenner en på biltilsynet, da han kjøpte seg en peugeot, så fikk han de til å "holde" av skiltene med riktig nr til han. Mente det var 407 eller noe. Så det er ikke så dødsvanskelig. Men om det er verdt å vente på "riktige" skilt, er heller tvilsomt for min del.

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ReVolvolution

Man får ikke spesialbehandling av BT selv om man har mye penger eller ikke. Tildeling skjer automatisk, mulig de gjør noe annerledes men dette var totalt _umulig_ i følge BT-dama..

I Sverige er det lovlig.

Synes jeg hører meg selv nå:

Tenker nok jeg flytter til Sverige snart med bedre veier, høyere fartsgrense og masse mer lovlig på vei :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En på jobben til fattern kjøpte seg en ny Jaguar XK, og han fikk XK på skiltene sine LOVLIG. Men tror det kostet en del.

Det er bare å be om å få registrert bilen i det distriktet som har XK som registreringsbokstaver. Dette ble mulig da de "nye" skiltene kom og det koster ikke en krone ekstra... :)

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo & 2010 Ifor Williams CT177

2013 Volkswagen Caravelle 180BiTDI 4Motion DSG

2008 Toyota Land Cruiser 200 V8 Arctic Trucks AT35 (deleier)

1998 Yamaha R1

Lenke til kommentar
Del på andre sider