GMV Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 Sto på bosch testeren..Mener koden var 1-3-1 og så var det en til, som eg ikkje husker.. Begge gjalt svinghjulsensor. Ja. for når eg holdt på å måle og koblet pinner inni stikket, stoppet plutseli motoren.. Noen plasser alle feilkodene står? Sjekk alle kontaktene, og spray inni kontaktspray (Nei ikke sånn som du får kjøpt på europris til 10kr). Hvis ikke, så kan til og med spenningsregulatoren kødde, slik at du får frem all verdens mulige rare feil... Hadde den vært helt defekt ville jo motoren stoppet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 Motoren vil og skal stoppe hvis hjernen ikke får signal fra svinghjulssensor. Når signalet blir borte tror hjernen at motoren har stoppa og den skrur da av bensinpumpa, det er en sikkerhets sak. Hvis du kræsjer og motoren blir knust slik at den stopper, men bensinpumpene står å går vil være en uheldig kombinasjon, da vil pumpa bli overopphetet og den tar fyr, når den da sammtidig er full av bensin skjønner man hva som vil skje dersom du sitter bevistløs inne i bilen. Skjer det noe som helt med sensoren vil motoren og bensinpumpene automatisk stoppe Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magaas27 Skrevet Mars 22, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2013 (endret) ser at denne tråden er gammel, men har problemer med min f-motor.. får feilkode 1-3-1 og 2-1-4. Begge kodene går på svinghjulssensoren, men den er byttet og er helt ny? hva kan det være? Ja, hjernen er resetta. Bilen går helt fint, plutselig dør den uten forvarsel. Endret Mars 22, 2013 av magaas27 Skulle skrive noe mer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jørgen s Skrevet Mai 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2013 Hvis den sensoren er ødelagt, får Man gnist ? 240n min (B230F) Stoppa under kjøring.. Bytta plugger, Ledninger, rotor, fordeler, coil, tenningsmodul og alle sikringer Men får ikke gnist... Siter Burn rubber, Not your soul ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg