Gå til innhold

basskasse til rockford fosgate power T212D2

Ranger emnet

thugsta

Anbefalte innlegg

hei har lest en godel rundt på forumet her i det siste, masser av gode poster her!

:thumb

tenkte jeg skulle bygge en kasse til god subben min nå, men jeg klarer ikke helt og finne de riktige måla damndamn

har prøvd en del av dissa programmasom lissom skal hjelpe da, men jeg det blir ganske greskt for meg asså :confused:

så derfor lurte jeg på om ikke noen av dere hadde giddi og putta inn infoen om denna subben min, i programmet og forklart meg den beste dim. og bruke for å få mest lyd ut?

kassa skal stå i en golf 2 og vil helst ha en skrå bakside for at den skal passen inn bak sete.

FS = 30

QTS = 0.361

VAS-cu.ft. = 0.95 (27)

X-max inch = 0,75

SPL = 85

noe mer dere trenger da?

fant forresten denna på RF sin side

recvent6xk.jpg

syns det var litt rart, bør ikke porten være på samma sie som elemetet for best mulig effekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja stemmer jo det.. så detta er på en måte den eneste muligheten for å lage en kasse til denna subben på da?

en annen ting er at det ser ut som det er 3 porter. 2 på den ene siden og 1 på den andre siden. har jeg forståt det riktig da eller? virker som et evig merklig design spør du meg :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja stemmer jo det.. så detta er på en måte den eneste muligheten for å lage en kasse til denna subben på da?

en annen ting er at det ser ut som det er 3 porter. 2 på den ene siden og 1 på den andre siden. har jeg forståt det riktig da eller? virker som et evig merklig design spør du meg :S

Det er vel ikke så merkelig!?

3 stk. porter plassert der de passer best.

Det finnes ingen holdepunkter for å påstå at refleksrøret skal stå på samme side som basser.

Og portlengdene kan regnes om for andre diametre og antall, pass bare på å ikke bruk for liten port da det kan oppstå blåselyder.

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen holdepunkter for å påstå at refleksrøret skal stå på samme side som basser.

Mvh

Dag Johansen

Da tok jeg feil..

Mente det var en diskusjon om dette med bass i forhold til port retning her en gang, men det gjaldt vel kansje og få alt sammen inn i samme rommet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det er kansje ikke så rart sånn teknisk sett, syns bare det så rart ut:)

da starter jeg sikkert med byging av denna i morra:D hvis ingen har en smartere løsning da så klart

Vet ikke om det er "smartere", men det lønner seg kanskje å bygge kassen så den passer i bagasjerommet ditt?

Når det gjelder literantall på de bassene ser det ut til at Rockford ikke blir helt enige med seg selv.

Jeg har 2 brosjyrer her hvor det står 42 liter i den ene og 56 i den andre.

Og sist jeg sjekket nettsidene dems oppga de 63 liter.

Min mening er at de bassene spiller bass i alle disse størrelsene, man må bare prøve seg fram med tuningen på kassa.(lengden på refleksrørene)

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tok jeg feil..

Mente det var en diskusjon om dette med bass i forhold til port retning her en gang, men det gjaldt vel kansje og få alt sammen inn i samme rommet?

Det er nok desverre en generell myte at røret MÅ stå på samme side.

Jeg har prøvd begge deler og det fungere bra.

Men helt klart viktig at rør og element spiller i samme rom ja.

Mvh

Dag Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider