Gå til innhold

Startproblemer Golf II

Ranger emnet


Keihin

Anbefalte innlegg

Originally posted by projektRUST

 

der er ikke noen løse ledninger som henger rundt forgasseren??

 

der er en ledning som går en plass oppunder gasseren som skal ha +12v når bilen er i gang.. denne styrer elektroventilen som igjen styrer trepunktsdåsa..

det var denne som var synderen på min bil, jeg tok og la opp ny ledning med +12v fra coilen og til den ledningen, voila - alle problemer løst.. bilen går på tomgang enda :-)

Antar det er den svarte som henger ved oljepåfyllingen du mener?

http://sandkasse.actech.no/~christbw/golf/108-0821_img.jpg

 

Skal prøve å sjekke den.

 

om ledningen fortsatt er på plass, kan det være vakuumlekasje.

 

på 3pktsdåsa er der 2 vakuumslanger bakpå. om du løsner den øverste vil du låse dåsa i en gitt posisjon.. løsner du den nederste og lar den øverste stå på, vil dåsa stå helt ute (=meget høy tomgang, kan være vanskelig å få stoppet bilen pga ekstrem ettertenning etc..)

 

jeg tror det er noe elektrisk som mangler siden dåsa står helt inne når bilen er varm og den går på tomgang..

normal operasjon ved tomgang så skal dåsa og skruen være i kontakt med hverandre.

 

Jeg har både høy tomgang og plages med ettertenning ved varm motor, så du har nok funnet en feil der. Men har dette noe med at den går så sur også? Det er denne svartrøyken og at den går på 2-3 sylindre kald som er det værste problemet.

 

Skal få mekket litt i kveld og kommer tilbake med resultat. Tusen takk så langt!

'99 S4

'99 R1 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orket ikke lese alle postene, men hadde samme problem med min 88 golf 1,8. Problemet på den viste seg å være en utett o-ring rundt tomgangsdysen tror jeg, samt at denne dysen var litt tett. Renset denne og motoren gikk som en kule:D Ellers er jo automatchoken kjent for å tulle en del på disse forgasserne, koster deg rundt en 1000-1500 for en ny tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Keihin

 

Jeg har både høy tomgang og plages med ettertenning ved varm motor, så du har nok funnet en feil der. Men har dette noe med at den går så sur også? Det er denne svartrøyken og at den går på 2-3 sylindre kald som er det værste problemet.

 

Skal få mekket litt i kveld og kommer tilbake med resultat. Tusen takk så langt!

 

det er den som henger der ja, men det ser ut til at den har det fint..

 

det kan også være forgasserpakninga di som er møk råten, slik at den suger inn luft der.. også kjent for å råtne: gummislangen fra innsugsmanifolden og opp i tilbakeslagsventilen som kommer ut fra bremsekraftforsterkeren.. sjekk undersiden av denne.

 

det problemet hadde jeg også på min, der plystret det til de grader, trakk friskluft inn i manifolden etter gasseren, og gikk som et realt dass! jeg trodde også at det var en eller flere sylindre som hadde tatt kvelden, eller holdt på..

 

kjøp deg litt startgass og sprut litt forsiktig rundt om vakuum/gummislanger.

 

det kan også være at choken/waxstat'en er gåen, denne er kjent for å svikte.. du kan også sjekke om den får varmt vann ved å holde hånda på de to slangene som går opp til den.

 

(choken står da på motsatt side av trepunktsdåsa).

 

om den får varmt vann, da kan det være den er kaputtsk.

 

adgående den ettertenninga er det mest sannsynlig trepunktsdåsa sin feil, siden den er trukket helt inn når bilen din er varm på tomgang.

 

prøv å napp ut ene vakuumslangen bakpå den og se hva som skjer! avhengig av hvilken du napper ut så skal den enten justere seg til 1 cm utstikking, eller maks utstikking (høy tomgang, ikke prøv å stopp bilen når den står sånn).

 

jeg er 85% sikker på at det var sånn den oppførte seg.. er en stund siden jeg har vært plaget med pierburgen nå :)

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg undersøkt en hel prosedyre fra kaldstart til varm motor.

 

Start: Ryker svart og vil ikke gå før jeg "lurer" litt med gassen og får den til å tenne på alle. Går så på 2200rpm. Dåsa er helt inne og gassen mye på.

 

Etterhvert: "klikk" og dåsa kommer et stykke ut. Gassen siger sakte ned til den berører dåsearmen. Prøvde å gasse og da trakk den seg inn og kom ut igjen med et klikk når jeg gikk av gassen.

 

Prøvde å dra ut ledninger og vacuumslanger, men skjønner ikke helt hva som tilhører dåsa. Ser uansett ut som at både den og choke funker.

 

Det gjenstår å sjekke friskluft. Hadde ikke startgass for hånden nå.

 

Eneste jeg gjør som har noen beydning er å dra av slangen til fordeleren, da går den ned på "normalt" turtall når den er kald.

'99 S4

'99 R1 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår