Gå til innhold

hvordan kan man lure luftmengdemåleren?????

Ranger emnet


XTwisted

Anbefalte innlegg

hallo jeg har en 1985 turbo galant som jeg tenkte jeg skulle

sette open air filter på.men det er en diger luftmengdemåler i veien

hørt at man kan få adapterkit.men da må man ha så store filter.

 

lurte på om det gikk an å lure motorstyringa med fake signal,sånn at jeg kan ta bort mengdemåleren.eller at man kan erstatte mengdemåler med noe mindre??

 

mvh Kim Ronny Einmo

Eat Sleep Drift!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo jeg har en 1985 turbo galant som jeg tenkte jeg skulle

sette open air filter på.men det er en diger luftmengdemåler i veien

hørt at man kan få adapterkit.men da må man ha så store filter.

 

lurte på om det gikk an å lure motorstyringa med fake signal,sånn at jeg kan ta bort mengdemåleren.eller at man kan erstatte mengdemåler med noe mindre??

 

mvh Kim Ronny Einmo

 

 

Du må ha noe som måler luftmengden, ellers vil ikkje motoren gå noe særligt hyggeligt.

 

Signalet fra LMM'n er ikkje et fast signal, er et analogt skiftende signal, alt etter luftmengden som går gjennom. Skal du bytte den ut med noe annet, koster det som regel tid og penger før du er på samme effektnivå som du var.

 

Du får prøve og plassere den på en smart måte, og spare deg for merarbeid! cheers

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På passaten, så var LMM ødelagt før, og før jeg fikk fiksa det, kjørte jeg med LMM kontakta kobla ut... Dette førte til at bilen kjørte i nødmodus, og bare måka inn luft... funka fett.

[ ]'02 Impreza WRX

[x]'83 Starlet KP61

[x]'98 Impreza GT

[x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På passaten, så var LMM ødelagt før, og før jeg fikk fiksa det, kjørte jeg med LMM kontakta kobla ut... Dette førte til at bilen kjørte i nødmodus, og bare måka inn luft... funka fett.

 

Nødmodus pleier vel og begrense turtallet ganske godt, og kjører kun på et forhåndsbestemt bensinfordelingskart.

 

Man vet jo ca. hvor mye luft motoren suger/trykker til et gitt turtall til vanligt, og går ut i fra dette, og sier antall mengde med bensin som skal sprutes inn. Blir vel som og spise middag med bind for øynene, man vet jo hvor hendene og munnen er, men det hender man stikker gaffelen i munnviken alikevel! damndamn

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På passaten, så var LMM ødelagt før, og før jeg fikk fiksa det, kjørte jeg med LMM kontakta kobla ut... Dette førte til at bilen kjørte i nødmodus, og bare måka inn luft... funka fett.

I nødmodus så måker'n inne ekstra bensin ikke luft. Suge motor får ikke mere luft enn den kan suge inn per takt ;)

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår