Gå til innhold

Kjøp av 360 -Hva skal jeg se etter?

Ranger emnet


Nikdev

Anbefalte innlegg

Skal muligens kjøpe 360 da jeg vil ha meg en morsom, holdbar og billig vinterbil..

 

Og på lørdag skal jeg kanskje se på en gl(102 hk), noe spesiellt jeg må se etter? Hvor ruster disse bilene?

Den bilen som er aktuell for meg har gått lite (Rundt 70` skal visst være dokumentert..)

 

 

 

Har også noen ats stern (7x13") i kikkerten, tenkte de hadde passa på volvoen om den ikke blir seende som ett høyhus med 13"?(Blir lavprofil dekk)

(Tenkte jeg skulle senke uansett, klosser bak, 40mm senkefjærer foran)

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har 13 tom orginalt da:P Noen har også 14 tom orginalt. Så da trenger du ikke noe lavprofil der nei....

 

 

Hehe, Kan få noen herlige Ats Stern (nye) til en rimelig penge, sånn ser de ut:

ats_classic.gif

 

Og med 175\50-13" dekk blir hjula små.. Det jeg lurer på om de blir for små, sånn at bilen blir seende ut som ett høyhus selv med senkuhhmmwhat?

 

Men har ikke handla bil og ikke handla hjul ennå..

 

Noen tips til hva jeg burde se etter når jeg skal se på bilen?

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

 

Ja, pass på at økonomimåleren i dashbordet fungerer, den kan ha en tendens til å henge. Bortsett fra det er dette visstnok solide biler.

 

og du vet kanskje at det ikke er alle som har sånn måler?

 

Se etter rust i gulv! Og kjenn på bilen, om den "nykker" når du slipper gassen brått, kan det være slitt drivlinje. Kan være så enkelt som slitte drivknuter..

 

Se også om motoren lekker unødvendig mye olje..!

 

Ellers er det vel ikkenoe mer å se på.. Peil olja før du kjører hjem, det glemte jeg.. :S Det gikk heldigvis bra..

 

Så er det bare å tute å kjøre! :)

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

 

Ja, pass på at økonomimåleren i dashbordet fungerer, den kan ha en tendens til å henge. Bortsett fra det er dette visstnok solide biler.

 

 

hehe men liker ikke å slædde i harde kanter, eller hva?

 

Blir vel skikklig sperre til vintern forresten, jeg regner med at du tvinger meg til det...:peace:

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og du vet kanskje at det ikke er alle som har sånn måler?

 

 

Hehe, og du må ta litt ironi....

Ha|||on har hatt mye gøy i en rullemalt blå fare(360) og med sperre var den tydeligvis fin å kjøre, var det gl du hadde? (102hk) eller var det en "sprekere" variant?

 

Takk for de andre tipsene Gulbrandsen, det er det jeg er ute etter, vanlige\dyre feil på 360..(Håper ikke det er noe spesielt med rust eller olje forbruk da bilen har gått relativt lite..)

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, skjønner.. Er litt vanskelig og ta sånne kompis-kommentarer iblandt her.. :P

 

Men! Sjekk over bærearmene. Det bakerste festet, at det ikke har rustet opp.. Er en som har hatt problem med det.. og der datt hele forstillingen ned, og hjulet lente seg til innerskjermen..

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe men liker ikke å slædde i harde kanter, eller hva?

 

Blir vel skikklig sperre til vintern forresten, jeg regner med at du tvinger meg til det...:peace:

 

Hehe, tvinger deg ikke til noen ting, min hadde ikke sperre, og på vinteren tror jeg det kan virke mot sin hensikt å ha sperre. Desto strammere preload det er på sperra, desto lettere har det for å gå rett fram, så en 100% "3-veis" tror jeg ikke er noen vits. Det er jo bare å prøve seg fram, da. Og harde kanter - det har vi ikke sett! :D

 

Vet ikke om min førstebil var en GL eller om den hadde 102 hk, det var ihvertfall en B200K-motor (alle 360 har kanskje B200, men noen har vel injection?). Etter hva jeg har skjønt er visst ikke de Renault-produserte 1.4 og 1.7-literne (340?) noe særlig. Min hadde en del trykk i veivhuset (slitte ringer, anyone?), så jeg hadde en catch-tank til oljedampen. Jeg mener å huske den måtte tømmes et par ganger i uka, hehe.

 

Har forresten et chromecover til håndbrekket og en frontlykt liggende, si fra når du trenger! :D

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være rundt 102hk i B200K motoren ja. De volvo motorene som sitter i 360 er ihvertfall B19A, B200K og B200F. Tror B200F'en har litt mer hester og den bruker sikkert en del mindre bensin enn de andre så en 360 med den motoren ville jeg ha prøvd å få tak i.

 

Gulle god vinterbil. Rimelig ræv fremkommelighet, men er finfin å sladde og hærje med. Synes også 360'en var mye bedre å kjøre på glatta enn 240.

 

- Jekk opp bilen bak og kjenn på drivknutene om det er slakk der, var det på min gamle. Var ikke noe stor problem annet enn at det klonka litt baki der når jeg dumpa clutchen for å få rævva ut, hehe.

- Honda CB750K 1977mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hadde en del trykk i veivhuset (slitte ringer, anyone?), så jeg hadde en catch-tank til oljedampen. Jeg mener å huske den måtte tømmes et par ganger i uka, hehe.

 

 

Hadde du ikke sperre? Hmm husker feil jeg da, 02`en som hadde det ja...

 

Men kom ikke olja opp fra peilepinnen? Er jo akkurat samme problemet jeg har men 924`en.....

 

Men kanskje jeg venter litt med å kjøpe 360, da det er dukket opp ett vrak av en 924 men med overhalt motor, så om noen spør hva jeg skal i ferien, så blir kanskje svaret "Jeg bytter motor"babyhmm?

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tnrfd : Du glemte jo B200E!

 

Det er i bunn og grunn samme motor som B200F, bare den er levert uten katalysator orginalt.

 

De som har B200E heter forøvrig også GLT, og har stivere understell enn GLi, som jeg har. Det er med B200F.. Går også forøvrig på ca0.7 på langkjøring.

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tnrfd : Du glemte jo B200E!

 

Det er i bunn og grunn samme motor som B200F, bare den er levert uten katalysator orginalt.

 

De som har B200E heter forøvrig også GLT, og har stivere understell enn GLi, som jeg har. Det er med B200F.. Går også forøvrig på ca0.7 på langkjøring.

 

200E har vel mekanisk innsprøytning....?

http://www.300power.com

http://www.teamsideways.com

 

Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår