Tirgo Skrevet Juni 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 For å kjøre rett frem må jeg vri rattet litt til høyre. Noen som kan tippe hva det har seg? Så skal jeg godkjenne senkesettet som er satt på bilen på biltilsynet. Sjekker de noe annet på bilen enn det som har med senkesettet og gjøre. Hådbrekk virker ikke på den ene siden, men tenkte jeg skulle vente med verkstedbesøket til etter senkesett godkjenning slik at jeg kunne ta eu ok samtidig. Tror dere de sjekker sånt? Nå står det 215-45-17 dekk på bilen. Må jeg ha papirer på det også når jeg er på biltilsynet eller er det noe de ikke bryr seg om? Er jo riktig rulleomkrets.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elgen- Skrevet Juni 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 For å kjøre rett frem må jeg vri rattet litt til høyre. Noen som kan tippe hva det har seg? Så skal jeg godkjenne senkesettet som er satt på bilen på biltilsynet. Sjekker de noe annet på bilen enn det som har med senkesettet og gjøre. Hådbrekk virker ikke på den ene siden, men tenkte jeg skulle vente med verkstedbesøket til etter senkesett godkjenning slik at jeg kunne ta eu ok samtidig. Tror dere de sjekker sånt? Nå står det 215-45-17 dekk på bilen. Må jeg ha papirer på det også når jeg er på biltilsynet eller er det noe de ikke bryr seg om? Er jo riktig rulleomkrets.. Rattet kan være skjevt. De sjekker om fjærene har samme nr som TÜV papirene dine. Om det ikke er orginal dimmensjon lik den som står i vognkortet skal du godkjenne det hos biltilsynet. Siter Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 Vil tippe at du har en svakhet en plass i forstillingen din. Ta med bilen på forstillingskontroll! Kan være alt fra slitne foringer til gåene bærekuler/styreledd. Få de til å godkjenne felgene dine samtidig som du er der, så du får det påskrevet i vognkortet. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tirgo Skrevet Juni 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 Jo skulle vell gjort det, men må vel ha papairer på felg/dekk da? Dekkforhandlere skaffer eller? Foresten noen som vet hva det koster på en nytt ratt? Fått et rift i skinnet på mitt, eller noen som fikser sånt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet Juni 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 Hvis du skal på BT og godkjenne senkesett så MÅ du ha med deg papirer på gjennomført hjulstillingskontroll.. Og det høres ikkje det ut som om du har i og med at rattet ditt er litt skevt. For det er slike ting de enten reparer eller bemerker på hjulstillingskontroller...... BT godkjenner ikkje senkesettet uten at du kan dokumentere hjulstillingskontroll, da div vinkler, spissing og alt det der forandres når du senker bilen. Og, ja, de sjekker litt andre ting og. På mine biler har de gått over alt som heter foringer og slikt i samme rennnet. Pleier som regel å få med meg en liten mangellapp eg da. Til trøst så får eg det som regel som eg vil til slutt. Hehe. Siter 2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil 1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt 1997 BMW 316i (skal på eu og selges) 1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tirgo Skrevet Juni 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 Noen som vet hundre prosent om alle ratt fra e-36 passer alle modeller av e-36? Eventuelt hvilke som passer hvilke modeller Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 Noen som vet hundre prosent om alle ratt fra e-36 passer alle modeller av e-36? Eventuelt hvilke som passer hvilke modeller Ja, rattene passer om hverandre. Det er derimot airbaggene som er problemet, skal du f.eks ha ratt fra M3 på en eldre e36, må det byttes enkelte deler og kabler må tilpasses. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radiaki Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 Hvis du skal på BT og godkjenne senkesett så MÅ du ha med deg papirer på gjennomført hjulstillingskontroll.. Og det høres ikkje det ut som om du har i og med at rattet ditt er litt skevt. For det er slike ting de enten reparer eller bemerker på hjulstillingskontroller...... BT godkjenner ikkje senkesettet uten at du kan dokumentere hjulstillingskontroll, da div vinkler, spissing og alt det der forandres når du senker bilen. Og, ja, de sjekker litt andre ting og. På mine biler har de gått over alt som heter foringer og slikt i samme rennnet. Pleier som regel å få med meg en liten mangellapp eg da. Til trøst så får eg det som regel som eg vil til slutt. Hehe. Jeg ble ikke avkrevd noe slikt når jeg godkjente senking på E34'n.. på E39'n gadd de heller ikke måle hvor mye den senka opp mot papira, da det er coilovers som kan justeres (jeg godkjente de med absolutt maks senking). Siter (*) BMW Z3 Coupe 2.8 (*) 1999 BMW 520i touring (x) 1996 BMW E39 535i manuell (x) 1988 BMW M3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tirgo Skrevet Juni 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 Noen som tror jeg får problemer med at jeg har 215-45-17 på bilen, når jeg skal på biltilsynet og få skrevet inn senkesettet i vegnkortet. 195-60-15 som er orginalt tror jeg. Hvor nøye er de på dette? Har ikke godkjenningspapirer til felgene og aner ikke hvordan jeg skal skaffe det, så bryr de seg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.