mariu$ Skrevet Juni 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 På en moderne bil er jo hver minste detalje testet i vindtunell og med 3d programmer for å få minst mulig luftmotstand,turbelens og igjen bensinforbruk. Og på sportseligere modeller tar man jo hensyn til at bilen skal vere stabil i høye hastigheter og gi nok downforce. Så hva skjer når man monterer et fult boddykit som kun har tenkt på tøffest mulig design og godt innsyn til intercooleren ? Vil 300km\t på autobahn vere nok til at styling deler kan rives istykker eller at bilen blir så aerodynamisk ustabil at du mister kontrollen over den ? Siter Den som arbeider masse gjør masse feil , den som arbeider lite gjør lite feil , den som bare sløver gjør ingen feil , den som ikke gjør feil blir forfremmet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 Det er vel det som kan være forskjellen på dyr og billig styling :) Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DiNGo Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 Man får jo mye dyr styling som ser helt for jævli piccasso ut. Det kan umulig ha noen god innvirkning på aerodynamikken. Men tøft kan det se ut på enkelte biler.. Siter Galant 2002 comfort sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VentoCL Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 tror ikke man kan svare på det spørsmålet Såå enkelt, det vil bare tester beviset. Som sagt det vil jo avhenge av person til person Hvordan han har montert Stylingen og så videre . . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 Det vil vel variere hvordan stylingen er laget. Noen har store hull for å få best mulig kjøling, mens andre er cleane og har lite kjøling. Bilen originalt er jo laget ut ifra et kompromiss mellom aerodynamikk og design. Ikke alle detaljer er like aerodynamiske, men har et designmessig aspekt man vil ha med. Så kjøper du firkanta styling vil nok aerodynamikken svekkes, og kjøper du et strømlinjaformet uten skarpe kanter og hull som fylles med luft, vil nok denne muligens øke. Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 Marvil: skarpe kanter trenger ikke å ødelegge areodynamikken...det er jo flere superbiler som er rimelig kantete. PS: jeg har ingen intensjon om å i det heltatt nevne eldre svenske familietanks i denne sammenhengen! Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 Marvil: skarpe kanter trenger ikke å ødelegge areodynamikken...det er jo flere superbiler som er rimelig kantete. Dårlig formulert fra min side. Det jeg mente med skarpe kanter, var igrunn store flate områder, som gikk rettvikla over til sidene.. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 Er ikke bare aerodynamikken man skal tenke på, man må også tenke på hvordan lufta bak bilen oppfører seg. For mye drag vil gjøre bilen treigere. Bare se i Nascar, 1 bil er rask, 2 er raskere, 3 er enda raskere ;) Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mariu$ Skrevet Juni 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 For de som fulgte med på Discovery channel serien som omhandlet bmw`s bilproduksjon så fikk man jo vite at bmw måtte endre baklyktene på 6 serien. Orginalt var de helt glatte ,men de måtte tilføye disse 3 vertikale uthevingene for å gi bedre aerodynamikk og mindre bensinforbruk, det er slike detaljer jeg tviler på at noen stylingprodusenter tar hensyn til. Siter Den som arbeider masse gjør masse feil , den som arbeider lite gjør lite feil , den som bare sløver gjør ingen feil , den som ikke gjør feil blir forfremmet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 Du får jo tak i orginal styling til en del biler. Disse skal være testet for å ikke ødelegge værken down force eller air flow Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 Så hvordan de testa den BMW'n på Discovery, moro å lære litt sånn også :) Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 PS: jeg har ingen intensjon om å i det heltatt nevne eldre svenske familietanks i denne sammenhengen! Nei, for slike biler har vi IKKE sett :assman Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mariu$ Skrevet Juni 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Hvis man ser litt på figurers aerodynamikk så blir jo den perfekte bilen lignende en vanndråpe. Men det er kun for å kjøre rett fram i store hastigheter, Når man skal svinge så kommer jo spoileren inn i bildet og ødelegger hele de strømlinjeformen. Så da blir det mer som denne audi r10 Siter Den som arbeider masse gjør masse feil , den som arbeider lite gjør lite feil , den som bare sløver gjør ingen feil , den som ikke gjør feil blir forfremmet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Dem tok jo opp et forholdsvis godt poeng på 10 beste Racer bilene (eller var det 5?) på Discovery. Jaguar D-type eller hva det nåvar, fungerte optimalt på Le Mans, lange rette strekk, lite drag og høy toppfart. Men det var omtrent den eneste oppskriften den fungerte optimalt på. Ferrari F40 er jo en bil som fungerer, til tross for hva man skulle tro når man ser den. Her fungerer jo flatene med kjøreegenskapene. Downforce heter det vel! :driving Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Bra tråd, har lurt på dette sjøl. Scoop i panseret kan være positivt for kjøling av motorom. Men kan også være en "luftbrems".. Veldig nyskjerrig på dette så jeg følger med :) Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.