Gå til innhold

Skifte blinklys? BMW E36

Ranger emnet

drunken

Anbefalte innlegg

Jeg får nye hvite blinklys i posten i morra, som jeg skal bytte ut med de orginale orange. Men jeg har noen spørsmål, siden jeg ikke har gjort det før.

Må man ut med hele lykta for å bytte blinklys? (ser sånn ut)

Er det i såfall vanskelig å ta ut lykta?

Hvordan gjør man dette?

På forhånd takk for gode svar!

Skal bli deilig å få vekk de stygge orange blinklysene, som er kombinert med angeleyes! :puke

BMW 318i E36 94mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er fire skruer på hovedlampa (to oppe som er veldig lette å se, og to underliggende som ikke er så lette å se), skru ut disse, og ta ut lampa, da vil sideblinkeren følge med. sideblinkeren sitter festet i to spor på hovedlampa, og er sikret med en "barenesikring". du skjønner det fort når du får tatt det ut og sett på det. :)

BMW CCN Member #7856

(-)93 BMW 325i Coupé Mtechnic

(x)90 Mercedes 230E

(x)98 Honda NX125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett "barnesikringen", som er ett slags klips ja. Skjønnte at det måtte være noe med den, men satt så hardt at jeg ikke tørsa å ta i. Men skal gjøre som Elgen sa, da bør det funke.

Er ikke noe vits i å ta ut hele lykta hvis det ikke er nødvendig. Bare ekstra arbeid ;)

Takker folkens! Jeg prøver igjen!

BMW 318i E36 94mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annbefaler andre som skal gjøre det samme å bruke ei lommelykt, da er det lettere å se.. er ganske trangt!

Var ute i stad å prøvde det som er nevnt! Funka fett det, må bare være litt forsiktig og lirke det rett ut. Ikke vrikke for mye til sidene osv, da kan plastikken knekke.

De nye blinklysene kommer i morgen, så da skal jeg montere og hive ut ett bare bilder til dere! ;) Håper bare at det er med orange pærer, noe jeg tviler på! :deng

BMW 318i E36 94mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor håper du at det er med orange pærer? Hvis de er orange, lakker de lett med sølvspray eller kjøp diadem eller.no

Hmm.. Lakkere hele pære med sølvspray, så den ikke blir så orange? Men at den blir finere utseendemessig og forsatt blinker orange.. Tror jeg skjønner.

Pleier det å følge med orange pærer når man bestiller hvite blinklys da? Tviler egentlig på det.. men kom ikke på det før i dag.

BMW 318i E36 94mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da satser jeg på at det følger med! :)

Men det du snakka om ang. sølvspray på pæra.. Kan du forklare det nærmere?? Hvor tykt lag, hvilken spray osv..

Jeg sprayet mine med kaliper spray som jeg hadde liggende. sølv.. tynt lag slik at det orange ikke syntes lengere.. pent blei det.. man kan kjøpe slike pærer også.. men billigere å lage selv..

Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider