Gå til innhold

Tidskorrigering.. Noen som har lyst å ta en innføring ?

Ranger emnet

neptyr

Anbefalte innlegg

Ah, seff, l2read@work sier jeg bare til meg selv :p

Da har jeg gjort det sånn ca riktig :)

Menne, hvordan kan jeg kompansere for at jeg føler sub'en slår litt feil i forhold til elementene framme ?

Det er ikke fase, for det har jeg testa å bytte på spilleren, men det føles hele tia som om sub'en kommer bittelittegranne for seint..

Stille opp ms'en på begge kanalene foran, og litt ekstra på venstresiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At subben blir "treig" er et uendelig vanlig problem...

Slitt med det selv i flere stereobygg, helt klar for gode ideer fra andre på forumet ;).

Noe jeg har merket dog er at om du har en ujevn frekvensgang i nedre midbass ned mot subben blir det feil og kan oppleves som en forsinkelse.

Typ... bassen er f.eks "BOOOM" men om du mangler noe får du kanskje "bo__OM" som jo blir rimelig rart. Dette blir videre forsterket ved at du gjerne har hundrevis av watt på den stakkars subben men mer moderat effekt (og effektivt sett volum) foran.

Anyway, jeg er ingen autoritet på overnevne, men det er mer en teori basert på egne erfaringer :). Jeg vil tro at man kanskje kan forskyve alt som du sier med noen MS, du kan jo teste og se hva som skjer?

-'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!]

-'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!]

-'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt]

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typ... bassen er f.eks "BOOOM" men om du mangler noe får du kanskje "bo__OM" som jo blir rimelig rart. Dette blir videre forsterket ved at du gjerne har hundrevis av watt på den stakkars subben men mer moderat effekt (og effektivt sett volum) foran.

Tja, jeg kan sitte å justere subnivået i realtime, og det er nesten ingen forskjell på max, og på rimelig lavt, det er alltid en slags forsinkelse, nesten så mye at fasevending blir bedre av en eller anna merkelig grunn.

Har del sub'en på spilleren ved 63hz og 18db senkingskurve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, seff, l2read@work sier jeg bare til meg selv :p

Da har jeg gjort det sånn ca riktig :)

Menne, hvordan kan jeg kompansere for at jeg føler sub'en slår litt feil i forhold til elementene framme ?

Det er ikke fase, for det har jeg testa å bytte på spilleren, men det føles hele tia som om sub'en kommer bittelittegranne for seint..

Stille opp ms'en på begge kanalene foran, og litt ekstra på venstresiden?

Du har altså prøvd trinnløs fasejustering på spilleren?

Prøv å del på 80hz istedet på subben og front og sjekk om det blir bedre da? Det kan jo være et problem at frontsettet ikke henger med helt ned til 60hz som El-LoCo poengterer.

Kassen kan vel også være problemet, men det er vel heller lite sannsynlig om du har 25 liter lukket.

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å tidskompansere subben så den samarbeider med frontsettet er helt klart det vanskeligste innen det området,man må bare prøve,prøve,prøve å prøve! tidskompanser litt,fasevend osv,osv.....men en tommeltåtts regel sier att det meget vanskelig å "flytte" subben helt frem på dashbordet vist subben er delt høyere en 50hz og 24db pr.oktav.....

Cosworth,the search for power.

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider