Gå til innhold

240 som førstebil? Noe å satse på?

Ranger emnet


Laks1

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Sitter her å lurer på om jeg skal gå for en 240 som førstebil. Er det noe å satse på? Kan ikke noen nevne opp de positive og negative tingene? hehe.

 

Sleng gjerne ut bilder av 240'er som jeg kan ha som inspirasjon til styling/opp-råning.(Og tips og forslag) Hehe. Må ikke være så alt for dyre inngrepene. :P

 

Mvh Brynjulv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

240 er en ganske grei f0rste bil faktisk, lett aa mekke paa, solid, billige deler, min f0rste bil var en 240, jeg skjerte f0rste motoren, kj0pte delebil til 1500kr, der jeg frikk med B21 motor, Penta felger, og Bross styling :p

og mye andre deler iogmed det var en hel bil :p

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selv har 240 som førstebil, og angrer ikke ett sekund! De er lette å skru på, billigene er lette å få tak i + at de ikke koster skjorta, bakhjulstrekk, og en god del trim + at man kan putte alt mulig under panseret på dem omtrent! Minuset må vel være at de kan bruke en del bensin, samt at de ruster, men det gjør jo alle eldre biler..

"95 VW Golf III (grevlingbil)

"84 Volvo 240 - B230FK +

[X] "00 BMW 520 m-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte meg 240 som førstebil, er strålende fornøyd. Har hatt den i 3år nå og skal vel selge den snart med tanke på at jeg har fått meg ny bil! Lagde jo et lite prosjekt ved å bytte motor osv i den..

 

Anbefaller deg å kjøpe 240 fordi:

*de tåler mye, er du uheldig og bulker så er det lett å få tak i nye deler

*mesteparten kan man skru sev

*god plass i bilene

 

 

Negative er vel:

*bruker ofte mye bensin

*litt store til å være førstebil om man ikke er vandt til å kjøre store biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også 240 som førstegangsbil og syntes det var en ålreit bil å begynnne med for det kosta jo nesten ingen ting for deler, men det er jo det med bensinforbruk som er minus.

Den hadde nesten gått 400k når jeg solgte den (b21a), men gikk som ei klokke.

Eneste broblemene jeg hadde som er noe å skrive om var rust(kanaler, hjulbrønner, skjærmbuer, gulv) og at det var en del bremsedeler som måtte skiftes/overhales(bremserør og calipere).

2004 Dodge RAM SRT-10

1992 Volvo 240GL

1982 Volvo 242T Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt ca 30 biler på 4 år "kjøp å fix å selg prosjekt" å har testa fra bmw,opel,mb,vw og volvo!! å Volvo 240 er den beste jeg har hatt "har hatt 11 stk til nå" dei er solide enkle å skru på å driftsikre biler.Å volvoene er ikke dei bilene som ruster mest heller.Volvo 240 er seiglivet samme med mb oxo under 85 mod.Det blir garantert ikke laga så bra biler så volvo 240 lenger Thats for sure ... Så sats på en 240:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

240 er en genial førstebil.. jeg hadde selv 4 240'r før jeg fikk lappen :D mange sier at de bruker mye bensin ja, men kjøper du en 240 fra 88+ så får du en med b230f inspruts motor som bruker fra 0,75 på mila ved langkjøring og ofte på 0,9 ved bykjøring med snill høyrefot.. delene til 240 er veldig lette å få tak å koster nesten ingen ting og det er veldig enkelt å skru på..

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må være volvo

må være solid

må ha enkel deletilgang

må være rimelig

må ha bakhjulstrekk

 

En 240 oppfyller dette :)

 

 

Førsteprioritet som første bil må være å ha en solid bil.

Ikke kjøp en Fiesta 1,1 som førstegangsbil.

Kræsjer man da er man ferdige og sjangen for kræsj er jo som alle vet mye høyere når man er færsking :)

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår