Gå til innhold

240 som førstebil? Noe å satse på?

Ranger emnet

Laks1

Anbefalte innlegg

volvo-r-sport: 240 din var rååå. Bare skiftet felger som er "styling på din"?

Nei, blir som du sier, lakkering av leppe å speil, og spoiler. Mere på 240 = Dass.

Såg litt på denne:

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1103109

Har meget lyst på turbo bil, og 240 er jo knall tøff. Bruker den bilen jeg gav link til mye bensin tror dere? Og viss ja, hvor mye sånn cirka?

Er det noe forskjell på bensinforbruket på 240 TIC og 740 TIC?

Og igjen, takker for alle svar.

edit: tok en litt bedre bil, syns den var finere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

240tic bruker mindre enn 740tic, om de har samme motor.. (pga. 240 er en dle lettere!)

240 er mye gøyere bil enn 740.. Jeg har kjørt 740, 940, etc. og det er ikke det samme.. Da kommer du litt nærmere luksus - litt lengre fra morro.. synest jeg da.

jeg vil ha det "passelig ubehagelig" i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den du sendte link til er mest sannsynlig en AT, dvs gasser turbo. Skal du ha noe som går litt billig bør du ha innsprut. Hadde jeg vært deg hadde jeg heller kjøpt en 240Classic (er det 92-93 mod?) da den har innsprut og endel utstyr. Skal en til med masse motor så koster det fort penger. Og for min del, siden dette er min første bil så sliter jeg med bensinforbruket. Brukte masse penger på bilen og har litt dårlig råd til bensin..hehe.. Sats heller på en pen og grei 240 som ser ok ut, som starter hver dag (det gjør vel de fleste) og er tålig snål på skvalpevannet..

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den du sendte link til er mest sannsynlig en AT, dvs gasser turbo. Skal du ha noe som går litt billig bør du ha innsprut. Hadde jeg vært deg hadde jeg heller kjøpt en 240Classic (er det 92-93 mod?) da den har innsprut og endel utstyr. Skal en til med masse motor så koster det fort penger. Og for min del, siden dette er min første bil så sliter jeg med bensinforbruket. Brukte masse penger på bilen og har litt dårlig råd til bensin..hehe.. Sats heller på en pen og grei 240 som ser ok ut, som starter hver dag (det gjør vel de fleste) og er tålig snål på skvalpevannet..

Hvor mye mer bruker en TIC enn en vanlig en på mila på råning og langkøyring?

Mye tror dere en gasser turbo motor bruker? Skal alltids klare å skaffe bensin. Hehe.:thumb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ble det slutt på TIC motorer med gasser foresten? AT betyr at det er gasser?

gasser med turbo.

K er vel automatisk choke.

finnes ingen andre fordeler enn færre ledninger ved gasser motor i mitt syn :)

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

240tic bruker mindre enn 740tic, om de har samme motor.. (pga. 240 er en dle lettere!)

240 lettere? Hvis du sammenligner en "fullpakket" 740Turbo med en 240 som har vært "plukket ren", stemmer vel dette. Men hvis du sammenligner "sammenlignbare" biler av omtrent samme årsmodell, stemmer det nokså dårlig. Jeg plukker som eksempel følgende tall fra den svenske "Bilkatalogen 1990":

Tomvekt:

240GL 1340 kg

740GL 1290 kg

740Turbo 1345 kg

I tillegg kan det nevnes at 740 er ca 5 cm bredere og 2 cm lavere enn 240, men de er på millimeteren like lange.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... 1340 som jeg førte opp kan nok ved nærmere ettertanke dreie seg om stasjonsvogn, selv om det ikke sto angitt, og det gjør litt forskjell. Men ikke så mye som 100 kg.

Det er andre som kan "harde garasjefakta" bedre enn meg, men sammenligner man vektangivelser i forskjellige oversikter, vil man se at senere årsmodeller skal veie noen titalls kilo mer enn modeller fra midten av 80-tallet og tidligere.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider