Gå til innhold

bygge om ledningsnett..

Ranger emnet

olapetter

Anbefalte innlegg

heisann. har ikke hatt mulighet til å svare på sms, men driver å kobler ledninger nå. skal prøve å få tatt noen bilder. skal du til steinkjer en av de nærmeste dagene? kan få årdna med koblingsskjema til 940 ledningsnett, samt skjema for 760`n... mvh thomas

- V70 `98

(x) 2x 244, 2x 245

(x) 760 m/230FK

(x) 142 `69 ++++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg gjorde, var at jeg hentet et komplett ledningsnett til den bilen fk`n hadde stått i. så rensket jeg nettet inn til den sorte koblingsboksen bak dashbordet, slik at det kun er til motorstyring/hjerne. så kobler jeg sammen de som kommer fra dashbord/til dashbord som skal til hjerne og tenning osv, inn på den hvite koblingsboksen som står i 760`n. dårlig på å forklare,skal heller ta bilder imorra....!

- V70 `98

(x) 2x 244, 2x 245

(x) 760 m/230FK

(x) 142 `69 ++++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjæm bilda ja!! får itj te å ta nånn me mobiln, bli itj visende. har lånt kamera nå da, så æ ska prøve å få det til imorgen. du skulle ha bilde av den "koblingsboksen" i dashbordet ja, som jeg kobler på? skal prøve å få lagt med ei detaljert forklaring på hvor alle ledningene skal.

- V70 `98

(x) 2x 244, 2x 245

(x) 760 m/230FK

(x) 142 `69 ++++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, gir opp der jævla bildan æ ja. Dere får legge ut bilder av kontaktene dere har på ledningsnett, om dere har? men iallefall, saken er ganske enkel igrunn.

Inni bilen er det to sorte "koblingsbokser", en på hver side. Den har to deler, som er koblet sammen. På den som kommer fra hjernen/motorrom(dette gjelder begge to) skal dere koble inn leningene som har samme misjon på 760 nett og 940 nett. Det er en par ledninger som skal kobles mellom hjernene, disse legger man bare over bak midtkonsollen og inn på samme farge på andre siden, da man finner igjen fargen på de 3 på andre sida. Om dere vil hvite nøyaktig hvilke så kan jeg kopiere opp av koblingsbøkene og ta med hjem å skrive inn, men finner ikke det arket jeg brukte. Sørg for å ha koblingsskjema for både lh2.2 for 760`n.(med 280e), og for lh 2.4 fra 940 motoren. (eller annet system for annen motor.) samt koblingsbeskrivelse for kontaktstykkene i hver side. skjønner? er veldig dårlig på å forklare. Alle disse skjemaene er i Volvos koblingsbøker.

Håper dette er til noe hjelp!

- V70 `98

(x) 2x 244, 2x 245

(x) 760 m/230FK

(x) 142 `69 ++++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider