Gå til innhold

Problemer med høy temperatur på kjølevann

Ranger emnet


RaCk

Anbefalte innlegg

En kamerat av meg har en 8V calibra som han har problemer med kjølevannet på. Temperaturen bare stiger og stiger til den når rødmerket.

 

Hva kan dette skyldes? Han skal på Gatebil og reiser i morgen senest. Litt kjipt dette.

 

Noen tips? Den lekker ikke vann.

^RaCk^ @ Efnet

Robert Krondorfer

 

]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kubbikkåre

Er vel også en mulighet for at vannpumpa har tatt kvelden??

 

Hadde problemer med kjøling på min gamle Audi 80 1984 5e. Der tror jeg den forrige eieren ikke hadde byttet vann siden den var ny. radiatoren var tett. kjenn på radiatoren når bilen er varm, på min kunne man kjenne ett kaldt punkt på midten der den var tett.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heller tvilsomt at det er termostaten som er gåen.. for da vil den i utgangspunktet gjøre slik at motoren får full kjøling hele tiden og ikke vil bli driftsvarm! det kan vere lokket på radiatoren som er gåent! lokket er en ventil som regulerer trykket i kjølesystemet og hvis du har feil trykk så vil væska bli fortere varm! sjekk om vifta går..(som nevnt tidligere)

Nissan primera GT 98`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren min(gammel usa v8) hadde forrige eier overhalt ned til minste skrue, bortsett fra ny termostat,.Han hadde store problemer med overoppheting og enden på visa blei 2 deff toppakninger. første jeg gjorde var å ta ut termostat og legge den i en kjele med kokende vann--termostat åpnet ikke...

byttet termostat og alle pakninger og null problem etter det.

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Vectra 8V (samme motor) hadde vi og problemer med det på en tur. Men den var det bare å lufte skikkelig, så kom den seg helt..... Drev og blåste ut radiatorlokket hele tiden... Sikkert en luftpropp som hadde "kilt" seg og forhindret sirkulasjon.

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lol lol :roll: :roll: lol lol

 

 

Etter mye om og men og prøve å knipe på slanger for å sjekke om pumpen var gåen og sjekket koblinger og herjet på så spør jeg. : Har du fyllt kjøleveske på den? "jada, tror du jeg er helt idiot?", hvor har du fyllt henne da? *han hadde fyllt i et rør der det står fill water here* Men ingen slanger førte til radiator.

Så jeg begynte å kikke etter andre ekspansjonstanker. Ganske riktig så fant jeg en tank gjemt baki venstre hjørne i motor rommet som tilhørte radiatoren. Tørr som sahara og full i varm luft. :D Dette hadde han kjørt rundt på "ganske lenge" så han kallte det. :D

 

lol lol :roll: :roll: lol lol

^RaCk^ @ Efnet

Robert Krondorfer

 

]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørr som sahara og full i varm luft. Dette hadde han kjørt rundt på "ganske lenge" så han kallte det.

 

En av dine nabo kleppere dette eller????

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår