Gå til innhold

Er dette et AC dashbord?

EirikGT

Anbefalte innlegg

Hei.

Ser litt på bruktbil, og lurer bare på en ting.

Noen sier at dette er dashbordet til det nyeste varmeapparatet i W124. Andre sier at det er dashbordet med AC.

(Det dashbordet med klimatronic har 5-6 trykkbrytere ved siden av hverandre og EN temp.angiver.)

4_-617096229.jpg

Betyr dette at denne bilen har AC?

(Vet ikke hvor lenge hyperlinken funker, da jeg ikke vet om Finn.no bruker dette)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se..

Denne bilen har følgende utstyr av det jeg kan se på bildet:

-Stor bagasjeromsplass (stasjonsvogn)

-ASR (Antispinn)

-Airconditioner (eller tempmatic som MB kaller denne typen - Betyr klimaanlegg, men ikke automatisk klima som du riktig beskriver som en haug med knapper og ett temp-hjul)

-Noen ettermonterte chromeringer

-Automatgir.

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm Skjønner at bakruteviskeren avslørte at det var stasjonsvogn.

men....

Var den den nyere typen askebeger som avslørte modellen?

ASR, er det den knappen, nest til høyre?

Det er en 320 ja.. 1995..

Ser du litt nærmere etter, så ser man at eieren har demontert bryterpanelet før, mange vippemerker langs den polstrede kanten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så årsmodellen på at det står EC og ikke er ett snøkrystall.

Ser motor på ASR-knappen. Kun rekke 6 med bensin og V8 som er levert med ASR som ekstrautstyr. Stasjonvognene er ikke levert med V8 fra fabrikk, ergo måtte sto det igjen 3 alternativ. ;)

Litt vel mye (u)nyttig info om MB124 i min hjerne. :D

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du litt nærmere etter, så ser man at eieren har demontert bryterpanelet før, mange vippemerker langs den polstrede kanten...

..og da vet man også at han ikke vet hvordan dette bryterpanelet egentlig skal tas av. Gjort riktig så vippes dette opp fra undersiden, etter at man har løftet opp teppekanten i midtkonsollen, tatt ut den ene skruen, løftet av trepanelet rundt girspaken, og deretter altså, tatt ut bryterpanelet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke å ta av trepanelet rundt girspaken for å ta av det rundt bryterpanelet. kommer til de 2 skruene som holder i underkant ved spilleren, samt skru ut 2 muttere under vriderene til vifte og luftretning (forøvrig 24mm sekskantmutter) og deretter bare å dra rett av.

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke å ta av trepanelet rundt girspaken for å ta av det rundt bryterpanelet. kommer til de 2 skruene som holder i underkant ved spilleren, samt skru ut 2 muttere under vriderene til vifte og luftretning (forøvrig 24mm sekskantmutter) og deretter bare å dra rett av.

Ja, det er jo selvfølgelig sant. :iconsm til meg for den...

Jeg har aldri tatt av det panelet uten samtidig å skifte lyspære til automatgiranviseren. Hehe, i hodet mitt var det derfor fast rutine å begynne bakfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider