Gå til innhold

Fått tilbud på Getrag M51 kasse

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Her er mailen jeg fikk av selger:

Her er litt om getragen: skakking clutchhus med adapter. Volvo m51 kasse,1:1 på 5gir. Ser faktisk ut som det er uttak til speedometerdrev der! Da slipper du og sette på 86 og nyere bakaksel eller bruke abs føler. Har ikke sett uttaket til før nå. Org girkassebrakett. Org fremre del av 264 aksling følger med, kan brukes men bør kortes litt for og bli 100. Neddreid 264 lamellplate. Org girspak,var med låsing som vanlig ja.

 

 

bilder1816.jpg

 

bilder1817.jpg

 

bilder1818.jpg

 

bilder1819.jpg

 

bilder1820.jpg

 

bilder1821.jpg

 

bilder1822.jpg

 

bilder1823.jpg

 

bilder1824.jpg

 

 

Hvorfor er kassen verdiløs i dine øyne ss242??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av fordelene med 5 trinns er nå å få litt mer komfort og lavere forbruk, samt litt toppfart:)

Ingen av de får du med 262.

I bytte mot GT'en, burde du få en 265.

En 260 kan også være et "billig" alternativ, ca 4-5000 ferdig i bil den også.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert fordi den er kortgiret....

 

Det spakstellet så ikke mye originalt ut...

 

Måtte vel moddes litt. Kommer jo ikke fra rødblokk motor akuratt. Motoren sitter vel ikke på samme stedet i 264/262 som i 240.

 

 

ss242: jeg skal bare ha en kasse som tåler mer enn m45/46 jeg. jeg kommer ikke til å kjøre noe fortere enn 200-220 med min 240 vertfall. er jo bare til å bytte utvekslinga i bakakslinen det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tall:

 

Om du har 3.54 bakaksel og 1:1 på siste gir, får du følgende hastigheter:

 

1000 33,77

1500 50,66

2000 67,55

2500 84,44

3000 101,32

3500 118,21

4000 135,10

5500 185,76

6000 202,65

 

Jeg tviler på du vil cruise på 6000rpm. Å cruise på over 3000rpm, er jo lite idèellt. Men dog. å cruise i 100km/t er jo ikke akkuratt noe prob (I norge).

 

Du kan jo også endre utveksling, som du sier.

3.15 blir vel også levert?

 

1000 37,96

1500 56,93

2000 75,91

2500 94,89

3000 113,87

3500 132,85

4000 151,83

5500 208,76

6000 227,74

 

Om du har høyere utveksling, som feks. 3.73:

1000 32,05

1500 48,08

2000 64,11

2500 80,14

3000 96,16

3500 112,19

4000 128,22

5500 176,30

6000 192,33

 

ps. jeg regner her på 225/45-zr17, som har avvik på 0.5% i rulleomkrets, på en non-glt bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at jeg ikke har 5k til en 265 kasse. Hadde jeg hatt penger til å kjøpe kasse så hadde jeg kjøpt den så EK-racing har for salg.

 

Jeg har jo kjørt med 3000 omdreininger i 100kmt i tre år snart, så en stund til her ikke noe å si. Kjører ikke så mye i 80 sone heller så det er nå det samme. Ikke noe plass å kjøre i 200 heller.

 

Kassen tåler vell 3-400hk? Så lenge den tåler over 400nm så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 5trinns uten overgir vil gi deg god akselerasjon! :D

ja, vil nok akse sykt med den kassen :P hehehe..

men hva tåler 262'en da?

 

Får hugge en supra mk3 og stjele kassen.

 

nam: http://www.metricmechanic.com/prtransm.html

 

her er utvekslingene til 262'en, 265, supra, m90, m.fl:

http://wwwrsphysse.anu.edu.au/~amh110/Technical_pages/gearbox_ratios_compared.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår