Volvo240TurboInercooler Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 Har fått tilbud på en Getrag M51 kasse med SAM adapter, clutchus, spakstell, mellomaksling og orignal volvo spake. Er ikke getrag m51 og getrag 262 samme kassen? Den har 1. gir ned og 1:1 på 5te. Tilbudet er å bytte GT'en i denne kassen. Hva synst dere om den dealen? Takker for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 har hørt at getrag 265 er bedre kasse, men kan ikke si noe sikkert, sikkert noen andre som an asvare :) Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 Solid kasse, men 1:1 på 5. gjør den tilnærmet verdiløs i mine øyne. Verdi ca 4-5000kr. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Juni 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 Her er mailen jeg fikk av selger: Her er litt om getragen: skakking clutchhus med adapter. Volvo m51 kasse,1:1 på 5gir. Ser faktisk ut som det er uttak til speedometerdrev der! Da slipper du og sette på 86 og nyere bakaksel eller bruke abs føler. Har ikke sett uttaket til før nå. Org girkassebrakett. Org fremre del av 264 aksling følger med, kan brukes men bør kortes litt for og bli 100. Neddreid 264 lamellplate. Org girspak,var med låsing som vanlig ja. Hvorfor er kassen verdiløs i dine øyne ss242?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 Sikkert fordi den er kortgiret.... Det spakstellet så ikke mye originalt ut... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 Noen av fordelene med 5 trinns er nå å få litt mer komfort og lavere forbruk, samt litt toppfart:) Ingen av de får du med 262. I bytte mot GT'en, burde du få en 265. En 260 kan også være et "billig" alternativ, ca 4-5000 ferdig i bil den også. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Juni 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 Sikkert fordi den er kortgiret.... Det spakstellet så ikke mye originalt ut... Måtte vel moddes litt. Kommer jo ikke fra rødblokk motor akuratt. Motoren sitter vel ikke på samme stedet i 264/262 som i 240. ss242: jeg skal bare ha en kasse som tåler mer enn m45/46 jeg. jeg kommer ikke til å kjøre noe fortere enn 200-220 med min 240 vertfall. er jo bare til å bytte utvekslinga i bakakslinen det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lofsbergRacing Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 sitter det ikke b20/m45 clutch hus på den? edit: nei, selvfølgelig er det ikke det. (måtte ut i garasjen å sjekke hva huset lignet på, hehe) Siter Volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 jeg ville heller ikke byttet. det er jo en 262.. du får jo 265 for 5k :P evnt. bw t5. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 Gromm kasse!! Kan ikke si annet.. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 Litt tall: Om du har 3.54 bakaksel og 1:1 på siste gir, får du følgende hastigheter: 1000 33,77 1500 50,66 2000 67,55 2500 84,44 3000 101,32 3500 118,21 4000 135,10 5500 185,76 6000 202,65 Jeg tviler på du vil cruise på 6000rpm. Å cruise på over 3000rpm, er jo lite idèellt. Men dog. å cruise i 100km/t er jo ikke akkuratt noe prob (I norge). Du kan jo også endre utveksling, som du sier. 3.15 blir vel også levert? 1000 37,96 1500 56,93 2000 75,91 2500 94,89 3000 113,87 3500 132,85 4000 151,83 5500 208,76 6000 227,74 Om du har høyere utveksling, som feks. 3.73: 1000 32,05 1500 48,08 2000 64,11 2500 80,14 3000 96,16 3500 112,19 4000 128,22 5500 176,30 6000 192,33 ps. jeg regner her på 225/45-zr17, som har avvik på 0.5% i rulleomkrets, på en non-glt bil. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Juni 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 Problemet er at jeg ikke har 5k til en 265 kasse. Hadde jeg hatt penger til å kjøpe kasse så hadde jeg kjøpt den så EK-racing har for salg. Jeg har jo kjørt med 3000 omdreininger i 100kmt i tre år snart, så en stund til her ikke noe å si. Kjører ikke så mye i 80 sone heller så det er nå det samme. Ikke noe plass å kjøre i 200 heller. Kassen tåler vell 3-400hk? Så lenge den tåler over 400nm så... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 jeg ville latt være og byttte jeg i hvertfall.. Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 En 5trinns uten overgir vil gi deg god akselerasjon! :D Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 En 5trinns uten overgir vil gi deg god akselerasjon! :D ja, vil nok akse sykt med den kassen :P hehehe.. men hva tåler 262'en da? Får hugge en supra mk3 og stjele kassen. nam: http://www.metricmechanic.com/prtransm.html her er utvekslingene til 262'en, 265, supra, m90, m.fl: http://wwwrsphysse.anu.edu.au/~amh110/Technical_pages/gearbox_ratios_compared.htm Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.