Ben are Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 Det der er nok en 262CR kasse... hentet fra BMW i mine øne! Om den identisk med M51 kassa er jeg litt i tvil om! Men uansett.... Med 3:15 utveksling får du en artig bil.... tettsteget og fin den kassa der.... Tåler mye også!!!! 400Hk ikke noe problem..... Slike kasser ferdig tillpasset volvon går nok ikke noe under 5-6K... desuten begynner de å bli nesten umulig å få tak på! Det nevnes 260 kasse her også! Dem er ikke så lett å få i 240n... (men det går self) da disse har fast hus... men tåler masse hjuling de også! Men hvær obs på at det finnes flere typer 260 kasse... tror det er hele tre variasjoner av dem! Den seneste versjonen Nyere en 89mod tror jeg det er som er noe å samle på! Gamlere har litt problemer med skiftesystemet! Til 3-400Hk er ikke 260 kassa noe problem å bruke, er å få kjøpt billig, og det er mange av dem! Men som sagt... litt mere arbeid med tillpassinga, må sveise om clutch huset! Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 Prøv å finne støpe merket... der står produksjonsdatoen... samt om det er bmw så står det stemplet BMW emblemet en eller annen plass! Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 gå for en getrag 265, jeg fikk min for 2000 kr. men går fort 5000 i deler for ombyggningen.. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 Det der er nok en 262CR kasse... hentet fra BMW i mine øne! Om den identisk med M51 kassa er jeg litt i tvil om! Men uansett.... Med 3:15 utveksling får du en artig bil.... tettsteget og fin den kassa der.... Tåler mye også!!!! 400Hk ikke noe problem..... Slike kasser ferdig tillpasset volvon går nok ikke noe under 5-6K... desuten begynner de å bli nesten umulig å få tak på! Det nevnes 260 kasse her også! Dem er ikke så lett å få i 240n... (men det går self) da disse har fast hus... men tåler masse hjuling de også! Men hvær obs på at det finnes flere typer 260 kasse... tror det er hele tre variasjoner av dem! Den seneste versjonen Nyere en 89mod tror jeg det er som er noe å samle på! Gamlere har litt problemer med skiftesystemet! Til 3-400Hk er ikke 260 kassa noe problem å bruke, er å få kjøpt billig, og det er mange av dem! Men som sagt... litt mere arbeid med tillpassinga, må sveise om clutch huset! Jeg mener det er en volvo m51 kasse,det ser en på blandt annet medbringeren og inngående aksel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2r-e-rik Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 Får hugge en supra mk3 og stjele kassen. koster da ikke all verden for en slik kasse: http://www.bildelsbasen.se/asp/partsearch/default.asp?action=showitem&lpnr=3773461 Siter eneste vi stoler på er gud! resten betaler cash!!! Øl er også greit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 Men som sagt... litt mere arbeid med tillpassinga, må sveise om clutch huset! 260 kommer fra hvilke motorer da? Mener du får adapterplate for clutchuset jeg, så du slipper å bytte det ut. http://klracing.se/adapterplatta.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 er nok ei 262CR kasse cr (close ratio) da M51 ble brukt i grA og hadde helt kløsjhus men, kassa tåler en støyt den sitter bla i eldre bmw M3. har samma kassa i deler selv som skal inn i 242 turbo prosjekt når motoren blir ferdig... men ikke bytt den i bilen da det blir litt overkill syntes jeg. Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 er nok ei 262CR kasse cr (close ratio) da M51 ble brukt i grA og hadde helt kløsjhus men, kassa tåler en støyt den sitter bla i eldre bmw M3. har samma kassa i deler selv som skal inn i 242 turbo prosjekt når motoren blir ferdig... men ikke bytt den i bilen da det blir litt overkill syntes jeg. kremt,volvo m51 satt jo i volvo 264 i 75-76 med b27e motor da men........................ Jeg var med å lempet ut ei getrag kasse ifra en 264 en gang,volvo m50 og m51 kassene har samme dimensjon på opplagringa baki veiva som på m45/46 osv.altså en trenger ikke noen hylse eller å bytte ut lagret. getrag 262/265 ifra opel senator/monza har også samme dim på denne som volvos bokser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 såvidt jeg kan se er dette en getrag 262cr med adapterplate og volvo clutchus Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 såvidt jeg kan se er dette en getrag 262cr med adapterplate og volvo clutchus eller en m51... Her er iallefall bilder av ei m51 kasse nylig utplukket ifra en 264: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 260 kommer fra hvilke motorer da? Mener du får adapterplate for clutchuset jeg, så du slipper å bytte det ut. http://klracing.se/adapterplatta.htm Jepp, får adapter både til bmw m20 og m30 kasser, samt både rettstilt og skråstilt. Med fast clutchus ja. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Juni 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 Altså, kassen KOMMER fra en 264. Så enkelt er det!! Og det er ein M51 kasse, M51 kassa og 262 kassa er samme kassa! Det sier han som selger greiene. Den kommer fra en 264, case closed. Nok om det! Holder kassen til 400hk og nok NM som ben_are sier, så er ikke valget så vanskelig for meg. Og til dere som ikke får inn i huet at det er snakk om BYTTING og ikke kjøping, jeg har ikke penger til å kjøpe noen som helst 265 kasse om den er aldri så pen. Jeg vet at 265 kassen er den "beste". Hadde absolutt ville hatt ein 265 kasse så hadde jeg driti i dette tilbudet. Skal ikke akuratt ha 1000000hk i denne bruksbilen, skal bare slippe å skifte kasse. Da jeg er avhengig av bilen. Gr.A kassa er ei M51 kasse med rettskorne drev. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Juni 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 eller en m51... Her er iallefall bilder av ei m51 kasse nylig utplukket ifra en 264: Ser du på den kassa om det står samme serie nr så på den jeg har bilde av?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 gå for en getrag 265, jeg fikk min for 2000 kr. men går fort 5000 i deler for ombyggningen.. Ta bort to nuller i delene ;) Det fikk jeg mine for. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik H Skrevet Juni 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 har 262cr kassa i bilen min med 3,15 bak og det er gulle godt å kjøre med! Mye mer morro med en tettstega kasse enn 265kassa... Og toppfarta er på rett over 270 i bilen min på 7000runder. Fin cruisefart for volvoer! ;) Siter -77 242 Turbo -66 Ford 17m Super Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.