Gå til innhold

Fått tilbud på Getrag M51 kasse

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da begynner du å nærme deg Henrik, mangler bare ca 30km/t;)

 

Fenris klarer 300 med 265-kasse og 3:31 bak :assman

 

Fra spøk til alvor: for min del burde jeg hatt tettsteget 262 med 1:1 på 5. gir.

Med 3:31 bak, som jeg har, blir 5. gir for høyt med 265-kassa, og uegnet på typisk norske veier. 0-100 går på 2. gir, og 4. gir er stort sett høyt nok.

3:54 eller lavere bak er selvfølgelig et brukbart alternativ, og jeg tviler ikke på det Henrik sier om at 262CR-kasse med 3:15 bak funker bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 2.3 16v Turbo maskin i min 242 med M51 kasse. det fungerer veldig bra. sikkelig bra aks og fin når man skal spinne i flest mulig gir, og det er vel det 242n skal brukes til. topp fart på godt over 200km/t rekker på de fleste baner, og også hjem fra jobb.

M51 er nokså lik 262cr, bare litt annen utveksling på girene.

og de kassene tåler mer en 265.

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gr.A kassa er ei M51 kasse med rettskorne drev.

 

Nei.

 

Vanlige drev, men mye hardere stålkvalitet enn i vanlige kasser. Synkroniseringsringene er i stål, og skiftegaflene av bronse istedetfor aluminum. Og den har løst clutch-hus...

 

Dette vet jeg, fordi jeg senest idag ødela enda en stikkaksel på bilen med den girkassa...*fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du har ei orginal Gr.A kasse?

 

Hva er "original"?

 

Den er ihvertfall 100% lik, men om den har vært med på baneløp i grp.a tiden aner jeg ikke. Og vil jeg heller ikke påstå. Men den er identisk til girkassene Volvo brukte, og derfor også homologisert i hht. grp.a, så jeg syns jeg kan kalle den grp.a kasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, girkassa volvo brukte i gr.a var ein getrag m51 kassse. MEN, den kassa som de brukte i gr.a hadde rettskorne drev. Viss ikke din kasse har det så er det heller ikke en gr.a kasse!

 

Det er samme kassa som jeg skal kjøpe det da! En Getrag M51 kasse.

 

 

Kassa som var i Grpa bilen het "getrag m51 sport"

- Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod

400hk prosjekt..

- Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod

Mvh

//Kristian Ekren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, girkassa volvo brukte i gr.a var ein getrag m51 kassse. MEN, den kassa som de brukte i gr.a hadde rettskorne drev. Viss ikke din kasse har det så er det heller ikke en gr.a kasse!

 

Det er samme kassa som jeg skal kjøpe det da! En Getrag M51 kasse.

 

[Off-topic]Og hvor har du det fra om jeg tør spørre?

 

Men nå er det natta uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[Off-topic]Og hvor har du det fra om jeg tør spørre?

 

Men nå er det natta uansett.

 

Han som seger meg den Getrag kassa sa at det var samme kassa stort sett, men i gr.a så hadde de satt inn rettskorne drev.

 

Tror og at han vet hva han prater om. Han hadde drevet å samle på gr.a deler oppgjennom tiden. Nå har han et 20-talls biler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men er lett å finne ut om det er gr-a kasse da, er jo helt annerledes utveksling i den. har nesten 100km/t i første gir på 7000rpm med 3.73:1 utv.

 

det er det vertfall ikke på M51 fra 264. den har 3.99:1 på første.

gr-a kassa er vel ikke så bra egnet til gate bruk.

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår