skripis Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Hadde girkassa på overhaling i fjor: Hej, Förutom att utväxlingarna är olika är det egentligen inte så mycket som skiljer racekassen från den vanliga kassen. Synkringarna är i stål istället för i mässing samt att rullagret som var dåligt i din kasse är normalt ett nållager. I övrigt är dom i stort sett likadana. Ing.axeln är 15 mm. Du ska med andra ord använda original lager i vevaxeln. Utväxlingar: 1:an 2.337 2:an 1.681 3:an 1.335 4:an 1,163 5:an 1,000 http://www.mobimech.com/ :assman Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Juni 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Så jeg slipper å bytte lager i veiven da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Så jeg slipper å bytte lager i veiven da? jepp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Juni 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Fett! Men vet du om lamellen til 264 er noe mer tess i enn lamellen til 760 turbo?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2FAST 2FØRTI Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Det nevnes 260 kasse her også! Dem er ikke så lett å få i 240n... (men det går self) da disse har fast hus... men tåler masse hjuling de også! Men hvær obs på at det finnes flere typer 260 kasse... tror det er hele tre variasjoner av dem! Den seneste versjonen Nyere en 89mod tror jeg det er som er noe å samle på! Gamlere har litt problemer med skiftesystemet! Til 3-400Hk er ikke 260 kassa noe problem å bruke, er å få kjøpt billig, og det er mange av dem! Men som sagt... litt mere arbeid med tillpassinga, må sveise om clutch huset! Kl har jo adapter til disse kassene med fast hus.. men en 260 kasse fra en 86 bmw 320.. funker de no særli? og er det no forskjell på dem som sitter på 320 og 528? Siter 1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 de brukte vel 4trins i gr-a? mener jeg så at det var det på bilder av ekte gr a volvo :O kom vel litt ann på banen Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Juni 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 de brukte vel 4trins i gr-a? mener jeg så at det var det på bilder av ekte gr a volvo :O kom vel litt ann på banen Skal aldri si aldri! Er Getrag M50 kassen 4 trinns kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Juni 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 Fett! Men vet du om lamellen til 264 er noe mer tess i enn lamellen til 760 turbo?? Begge er vel standard lameller? Trykkplata som er sterkere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet Juni 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 Kl har jo adapter til disse kassene med fast hus.. men en 260 kasse fra en 86 bmw 320.. funker de no særli? og er det no forskjell på dem som sitter på 320 og 528? På 260kassa er akseltappen flush med flensen, På volvo må akseltappen gå 15mm utom flensen. Så du kan jo tenke selv da, hva som skjer hvist du putter på et adapter med 10-15mm tykkelse? Vet svenskene peiser disse kassene godt i turbo bmw ene sine! At de holder 400Hk er sikkert! Tillgangen og prisen er det jo som gjør dem atraktiv for min del.... Koster meg ca 1500Kr for å få den kassa på volvon. Og jeg trenger ikke gå lenger en nermeste opphoggeri for å hente meg en ny! Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvophs Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Hallo! Var nede og målte inngående på kassa,da jeg minntes det ikke var likt svinghjulslager som org kassa. Var faktisk ikke 15mm som vanlig volvo kasser,ikke 12 som bmw. Men 17mm faktisk! Må nok skifte lageret allikevel,men ikke noe problem og skaffe. Noen som vært borti 17mm inngående? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Fett! Men vet du om lamellen til 264 er noe mer tess i enn lamellen til 760 turbo?? Om du skal ha en "billig" litt bedre clutch, kan du jo bruke D5 clutchen. Den er 240mm, så du må bruke det plane svinghjuet. Eventuelt D5 lamell, og F.eks M5 trykkplate! Greie alternativer som tåler litt moment, og ikke koster skjorta! D5 som f.eks V70 D5 og M5 som i BMW M5 (3,8L er kraftigst av trykkplatene du kan bruke) Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik_B Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Hallo! Var nede og målte inngående på kassa,da jeg minntes det ikke var likt svinghjulslager som org kassa. Var faktisk ikke 15mm som vanlig volvo kasser,ikke 12 som bmw. Men 17mm faktisk! Må nok skifte lageret allikevel,men ikke noe problem og skaffe. Noen som vært borti 17mm inngående? Stemmer nok at det er 17mm.on det er en M51 kasse fra 264. Eldre 264 (dvs før M45/46) hadde 17mm. tapp. Original 240 svinghjulslager er SKF 6202 (15-35-11mm) 15 inv. 35 utv. 11 tykt. Du kan bruke SKF 6003 som er 17-35-10 som er et vanlig standardlager. Erik Siter 95 Volvo 855 96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3) 85 Massey Ferguson 675 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.