Gå til innhold

Prosjekt old skool polo

Ranger emnet

Gallagher

Anbefalte innlegg

sånn bortsett fra vedlikehold, så regner jeg nå derbyen som ferdig, og da er det tur for poloen.. var såpass morro med derbyen på våler banen, så dette skal bli banebil med utseende i skikkelig old skool stuk. vil at den skal se ut som derbyen på utsiden, synes de danner et fint par..

har tatt den hjem, rensket den og kikket etter rust.. ny frontplate og to små hull bak på kanalene er alt som finnes av gjennomrusting på denne.. praksikt

Ellers så blir planene å gjøre den helt cean inni.. kun to stoler, halvbur og 4p-seler. Motoren er sikret i tyskland, og reiser ned i begynnelsen av juli for å hente den. En 3f motor med 75hk. denne får mc-gasserene mine og en kam. burde klare å iallefall havne på 90-100hk Vekten på bilen skal bli så lav som mulig. bør klare 550-600kg når den er raceklar..

har sittet lenge og banket asfaltplater og fjernet annen drit.. neste blir å sandblåse inni og fjerne alt limet som er gnurt på for å lime teppene. Dårlig patent ass..

15cmu78.jpg

15cmuk2.jpg

15cmv4n.jpg

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hadde gjort seg med en G40 motor inne der syns jeg ;)

Har en ståendes med navnet ditt på he he

får aldri godkjent en slik motor ser du ;) høres dump ventiler og ulingen i en slik bil er du dømt til å bli tatt desverre :( men ja, 200hk og g40T hadde vært rått :)

- golf gti16vT prosjekt

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får aldri godkjent en slik motor ser du ;) høres dump ventiler og ulingen i en slik bil er du dømt til å bli tatt desverre :( men ja, 200hk og g40T hadde vært rått :)

Alt går vettu, får en VR6 godkjent i mk2 skal man alltids klare G40 i en eldre polo.

I verste fall er det bare til å reise til TUV å få det godkjent.

Snakke med biltilsynet og forklare de at du "skal kun ha" 115hk i den.. ;)

DR-Kompressor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, da er 3f motoren kjøpt.. 75 hk + grenrør, kam og motorsykkelgassere..

fikk motoren for 100 euro ;) billig i tyskland ass..

Noen av dere her som har erfaring med å trekke dashbord i alcantara, eller semsket skinn ? skal gjøre det for å få den rette looken..

- golf gti16vT prosjekt

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

reiser ned og henter den i dortmund selv... den og 5tr. girkasse for 190 euro.. omtrent det jeg betaler for en aksel her i norge :) reiser nå til mandag.. skal ned på endel andre besøk hos raceland i belgia og fabrikkbesøk hos ast suspension i nederland.. så blir en skikkelig guttetur ;)

- golf gti16vT prosjekt

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

vel, da var bildene tat av hvordan ting står til nå.. er godt i gang med å strippe bilen helt ned, har begynt å sveise rusten og gjøre motoren klar..

motoren som er vasket grundig og klargjort for montering:

1zvq4b4.jpg

den provisoriske garasjen min men en stk strippet polo med de nye ats felgene prøve montert bakerst.. vil beholde dem hvite hvis jeg klarer.. så mange som ha de sorte..

1zvq4xh.jpg

Et bilde av hvordan det ser ut i bakerste del av kanalen når all rust er fjernet.. bare litt sandblåsing her nå, så kan jeg begynne å bygge opp igjen..

1zvq552.jpg

Og ett siste av bilen innvendig.. er ikke helt ferdig med å vaske av allt limet og annet gugg før lakkering, men er en helvettes jobb :( merk batteribunnen som er sveist opp.. kunne fistfucke den før..

1zvqpuq.jpg

sånn, så som dere ser går det fremover.. kanskje ikke så fort som jeg skulle ønske men.. er det forresten noen som har en rustfri bakluke til gammel polo liggende, så si ifra...

- golf gti16vT prosjekt

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

vel, da er jeg kommet endel lengre på vei, men er det noen her som vet om et grenrør til polo6n 8v 1,0/1,4/1,6 passer til 3f motoren ? I tilfelle passer det til alt av eldre poloer og nemlig.. har fått inn et ufattelig deilig grenrør på raceland i rustfritt polert stål i 4-2-1 utførelse.. hadde gjort seg i motorrommet og på banen det..

lurer på å bruke denne bilen som show bil på gatebil treffene for raceland ser du..

- golf gti16vT prosjekt

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det vil komme litt lavt, 1,6l blokken er iallefall 2cm høyere enn den gamle blokken.Det ser du på det motorfeste ved dynamoen om du stikker hode under panseret på en Polo 6n. Så i teorien vil det komme for langt ned, iom at blokken er høyere, så vil det nok bli ca 4-5cm for langt ned, og dermed muligens ta i stab/krengningsstaget. Og mellomrommet til bunnpannen vil bli stort.

Lurte på å få i stand en samle bestilling til høsten på grenrør til Polo, men må vurdere noen priser og litt ting først..

`04 Skoda Fabia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider