Gå til innhold

Billig og bra... Umulig kombinasjon?

Glennca

Anbefalte innlegg

Hey

Jeg er på jakt etter en GPS til bil som er nogenlunde nøyaktig og oppdatert på Østlandet (Moss/Oslo), da jeg muligens skal begynne som bud...

Er det noen som har forslag, gode eller onde ord om de billigste GPSene til bil?

2000 Nissan Primera P11-144 1,8 DOCH

1995 Chrysler Neon 2.0 16v *Solgt*

1989 Mazda 626 Coupè *Solgt*

1986 Mazda 626 Sedan *RIP*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

One har ikke bluetooth handsfree til mobilen, dessverre. Da må man over på Go-serien som koster litt mer. Men når det er sagt kjører jeg varebil selv og har en Tomtom One. Fungerer stort sett veldig bra - mye bedre enn Medion'en jeg brukte før. Fotoboksvarslingen har allerede betalt for One'en etpar ganger.

Har to kollegaer som bruker Garmin - men disse er helt latterlig trege på å kalkulere ruter. Ikke så veldig fett å måtte vente 2min på gps'en når du har dårlig tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i grunn sett det at TomTom One er den GPS som tydligvis er den beste i sin prisklasse nå om dagen... Men jeg har også sett en HP pocketpc med GPS software og GPS antenne til 1000 kroner mindre enn One... Noen som har erfaringer med slike løsninger?

2000 Nissan Primera P11-144 1,8 DOCH

1995 Chrysler Neon 2.0 16v *Solgt*

1989 Mazda 626 Coupè *Solgt*

1986 Mazda 626 Sedan *RIP*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i grunn sett det at TomTom One er den GPS som tydligvis er den beste i sin prisklasse nå om dagen... Men jeg har også sett en HP pocketpc med GPS software og GPS antenne til 1000 kroner mindre enn One... Noen som har erfaringer med slike løsninger?

Vurder ein symbian mobil med bluetooth gps?

Bruker sjølv nokia 6600 med bluei gps og og tomtom mobile. heile skandinavia på mobilen. fungerer meget godt og henger seg aldri i forhold til qtek tlfene eg har prøvd den på.

\___\____________/___/

[OO]\_____Y_____/[OO]

\===\__|__|__|__/===/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha en dedikert for vei navigasjon foreslår jeg å se på TomTom og Garmin Nuvi. Direkte billig og samtidig bra tror jeg ikke finnes av noe merke og modell. Sjekk om modellen du velger har muligheter for å optimalisere en budrute mhp de adressene du skal kjøre til, forutsatt at du vet adressene på forhånd. Med Garmin GPS mottaker er det en fordel å optimalisere budruten i MapSource på PC, på forhånd hvis mulig.

Skal du ha en allround GPS mottaker foreslår jeg Garmin GPSmap 60CSx eller 60Cx, eventuelt 76CSx eller 76Cx.

Mange GPS mottakere er 20-40% billigere å kjøpe i utenlandske nettbutikker enn i norske.

Angående kjøp, eksempel:

Kjøp GPS mottaker til lavest mulig pris

GPS modeller for allround navigasjon, anbefalinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider