Gå til innhold

Hvordan fjerne Merkene på biler som er limt fast ?

Ranger emnet

exmith

Anbefalte innlegg

Hei!

Et smart triks er fiskesnøre...tre mellom emblem og lakk. vask av med noe sterkt som ikke ødelegger lakken(sitrus rens, muligens), og poler opp etterpå!blir knall skal du se;)

1989 Mercedes Benz 190E 2.0

1990 Nissan Maxima 3.0 V6

1987 Mercedes Benz 190E 2.0

1977 Toyota Corolla

1985 VW Golf II 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som oftest holder det å ta tak i et hjørne på merket og slite det av.. fiskesnøre fungerer også utmerket.. til å fjerne limet funker det bra med litt sterk rubbing/lakkrens.. poler over til limet er borte og til du har fått jevnet ut fargeforskjellen (om du har en lakk som gjør dette til et problem)

- 91 Mazda Mx5

- 97 Honda Civic Vti Rallye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt grov rubbing/lakkrens fungerer best.. :) limet forsvinner og samtidig poleres fargeforskjellen bort.. ;)

Rubbing? lakkrens? SKal jeg bare kjøpe vanlig lakkrens på biltema f.eks ? Å hive det på en klut å pusse bort limet ? Har alltid vært litt redd for å bruke det, for jeg brukte det på mopeden min, å da vaska jeg vekk lakken, å det så her j***** ut ... =/

Audi A3 1.8TFSI 08

x 1998 Audi A3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk varmepistolen litt for å varme limet opp, så lurer du noe som ikke riper opp lakken under emblemet. Da burde det løsne.. Så vasker du med siliconfjerner eller rødsprit. Jeg brukte faktisk tapetkniv da jeg fjernet mine emblem. Med litt konsentrasjon går det helt fint, men er ikke å anbefale.. ;)

Mitsubishi Pajero TDI 92'

Subaru Impreza WRX STI 04' *Solgt*

Toyota Landcruiser LJ70 86' 2.5 TD *Solgt*

Audi A4 95' 2,8 Quattro *solgt*

VW Vento 92' 1,8 CL *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider