KaffeKarsK Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 Skal få slengt på nye bremseklosser i morgen, men er helt ny i Passat verden. Trenger jeg noen spesielle verktøy for å presse av kalipteren? Eller går det uten? Garasje er under bygging så jeg kan ikke gjøre dette i nærheten av gamlegarasjen, ettersom hele gårdsplasser en en svær sementfirkant :P Hva må jeg ta med? Det er en 1997 1,9Tdi Syncro Passat.. Siter [o] Nissan Almera 1,4 100hk Sedan 1998 [x] Audi A4 1,8 Turbo Quattro 1996 STV [sOLGT] [x] VW Passat 1,9TDi Syncro 1997 [solgt] [x] Golf 2 Syncro 1990 [sOLGT] [x] Audi 80 16V Quattro 1991 [sOLGT] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikGT Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 Litt snodig beskrivelse.. Du kan ikke gjøre det i nærheten av gamlegarasjen fordi en ny bygges.?? bygger du den nye oppå den gamle? Uansett, min erfaring med bremseklosser foran er at du trenger et solid skrujern (til å presse stempelet tilbake i caliperen), En stålbørste til å gjøre litt rent, og 13,17 og 19mm pipe og fastnøkkel (litt vahengig av hva du liker best å bruke) Mulig Passaten har en 7-8mm unbraco der også. Den som glidearmen går langs. Hvis bilen har mekanisk håndbrekk bak, så vil du vel muligens trenge et verktøy til å skru stempelet tilbake i caliperen, samtidig som du bruker en skruetvinge til å legge press på stempelet,, Kjenner ikke alle biler i detalj, men dette vil du komme langt med.. Er sikkert noen som vil rette på meg hvis jeg har skrevt noe feil da. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaffeKarsK Skrevet Juni 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 Litt snodig beskrivelse.. Du kan ikke gjøre det i nærheten av gamlegarasjen fordi en ny bygges.?? bygger du den nye oppå den gamle? Uansett, min erfaring med bremseklosser foran er at du trenger et solid skrujern (til å presse stempelet tilbake i caliperen), En stålbørste til å gjøre litt rent, og 13,17 og 19mm pipe og fastnøkkel (litt vahengig av hva du liker best å bruke) Mulig Passaten har en 7-8mm unbraco der også. Den som glidearmen går langs. Hvis bilen har mekanisk håndbrekk bak, så vil du vel muligens trenge et verktøy til å skru stempelet tilbake i caliperen, samtidig som du bruker en skruetvinge til å legge press på stempelet,, Kjenner ikke alle biler i detalj, men dette vil du komme langt med.. Er sikkert noen som vil rette på meg hvis jeg har skrevt noe feil da. ;) Tusen takk for hjelpa! Saken med garasjen er at det bygges ny dobbelgarasje på gårdsplassen og da er det umulig å kjøre inn i gamlegarasjen som er av typen som er bygd inn i huset.. Så jeg må kjøre en plass å mekke dette.. Siter [o] Nissan Almera 1,4 100hk Sedan 1998 [x] Audi A4 1,8 Turbo Quattro 1996 STV [sOLGT] [x] VW Passat 1,9TDi Syncro 1997 [solgt] [x] Golf 2 Syncro 1990 [sOLGT] [x] Audi 80 16V Quattro 1991 [sOLGT] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 Til å dytte tilbake stempelet er en stor tang til å anbefale, alà rørlegger-tang elns Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikGT Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 Selv pleier jeg å ta foran først: -løsne caliperen litt.(ikke helt av) De to skruene som holder senterdelen av caliperen på plass. IKKE de to sekskant(17mm) som er skrudd fast i demperbenet. -presse stemplene foran HELT inn først. (med det store skrujernet.) -demontere caliperen og ta ut bremseklossene. -rengjøre litt med stålbørsten, så de nye klossene får plass. -montere de nye klossene. -Skru sammen alt igjen.. Bak byttes de etter samme prinsipp. Med et unntak. Lurer på om ikke caliperne er av typen som må skrues inn. (Løsne alt på samme måte som foran, press stempelet litt inn.) Husk at du muligens må løsne litt på håndbrekket (strammeskruene) for å få stempelet helt inn i caliperen. Hvis stempelet og caliperen er av den skrudde typen, så må man ofte legge litt press på stempelet med en liten skruetvinge samtidig som man skrur stempelet inn igjen.. (Dette er en del av den automatiske justeringen.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.