Gå til innhold

Brock B1 felger

Ranger emnet

killerFly

Anbefalte innlegg

Hei, tenkte jeg skulle kjøpe inn 17" Brock B1 felger. Men jeg lurte på hva innpress jeg måtte ha når jeg skal ha felgene på en 240? Og tenkte jeg skulle bruke 225 eller 235 dekk på. Men hvor brei må felgen være da? Holder det med 8,5 eller må jeg ha breiere felger?

Litt for mange biler.. Til å ramse di opp her..

Proskjektsiden og oversikt over bilene..

http://killerfly.piczo.com/?g=1840322&cr=6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, tenkte jeg skulle kjøpe inn 17" Brock B1 felger. Men jeg lurte på hva innpress jeg måtte ha når jeg skal ha felgene på en 240? Og tenkte jeg skulle bruke 225 eller 235 dekk på. Men hvor brei må felgen være da? Holder det med 8,5 eller må jeg ha breiere felger?

8,5 holder.

Orginal ET på 240 er 20.

Men du må sikkert banke inn, kutte vekk den kanten som går langs hjulbuen bake.

95" Audi A6 2.5 TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originalt innpress på 240 er ET20.

Jeg har 8x18" ET20 med 225/40ZR18, det går helt fint, men synes de står for langt inni.

Så 8,5x17" Brock B1 med 225/40 (eller 215/40 som jeg ville hatt) og ET13 blir sjef.

ja, et20 er org på 240, men da er jo org felg 5.25" elns?

en 8.5" felg vil jo bygge 8.5 - 5.25 / 2 mer innover..

ca. 4cm mer innover...

Men, du kan jo se på ditt fjærbein, hvor mye klarering du har.. (felg vs. fjærbein, samt da dekk vs. fjærskål). (forutsatt at du har "rett" dekkdimm)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøper du fra ettersom du får tak i dem i 5x108? Legg ut bilde av bilen når du har fått dem på da:)

Her er no sånn bilen min ser ut no!

i54371706_51359_6.jpg

Men kan no legge ut et bilde seinere når felgene og lakken kommer på! :)

Litt for mange biler.. Til å ramse di opp her..

Proskjektsiden og oversikt over bilene..

http://killerfly.piczo.com/?g=1840322&cr=6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, et20 er org på 240, men da er jo org felg 5.25" elns?

en 8.5" felg vil jo bygge 8.5 - 5.25 / 2 mer innover..

ca. 4cm mer innover...

Men, du kan jo se på ditt fjærbein, hvor mye klarering du har.. (felg vs. fjærbein, samt da dekk vs. fjærskål). (forutsatt at du har "rett" dekkdimm)

Var vel derfor jeg skrev at han skulle hatt ET13, jeg har coilovers, så blir vanskelig å sammenligne fjørskål og sånn..

edit:

Når jeg tenker meg om, godkjente jeg jo bilen med originale fjørbein, og det gikk glimrings. 225/40 på 8x18 er rett dekkdim.

- 87' Toyota MR2 MK1

- 82' Toyota Starlet KP60 (rwd)

- 85' Suzuki SJ413 Jordebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider