Tee-Zee Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 Dette er jeg fullt klar over, og jeg vet også at mitt EOS350D har en cropfaktor på 1,6. Det jeg trodde var at EF-S-objektivene var "omregnet" til den brennvidden de faktisk tilsvarer på et kamera med cropfaktor. :) Altså at 10-22mm, egentlig er en 6,25-12,5mm. Er ikke helt sikker på om dette er tilfelle, men. :) Siter fotoklubben - member #4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest moore Skrevet Juli 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2006 EF-S Objektivet passer bare på kamerane som har cropfaktor, det bil si ikke fullformat kameraene som 5D, 1D, 1Ds osv. Bare 300D, 350D, 10D, 20D og 30D kan bruke EF-S objektivene. Så å si at den egentlig er 6,25-12,5mm blir feil. Edit: Siden bildebrikken på disse kameranene er 24mm eller ettellerannet, så vil alle, inkl EF-S objektiver få en crop faktor på 1,6 (Forholdet mellom 35mm og bildebrikken på 350D osv). EF-S objektivene er en spesiell vidvinkelserie som er laget med hensyn til dette. Ettersom vanlige EF objektiver får noe spesielle kanter ved brukt på ett kamera som 350D, så har de laget EF-S serien som er tilpasset disse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 Steike god tråd :) Fant frem jallakamraet med en gang. All heder og respekt til deg for en veldig fin og informativ tråd :) Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest moore Skrevet Juli 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2006 Takk :) Er paa ferie naa, saa faar ikke svart saa mye, men blir mer stuff naar jeg kommer hjem i August! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rebel Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 Genialt å legge ut en slik tråd. Mye bra tips.. :) Hvor tok du kurs? Jeg MÅ få meg ett kurs ASAP, da jeg begynner å få oppdrag.. Takk for hjelp så langt! Siter Rebel 2001 S60 2,0T (tilsalgs) 2000 V70R AWD Laserblå (soon2come) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest moore Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 Det kurset angående lyssetting og modell/portrett fotografering tok jeg gjennom Andreas Øverland! Står mer om kommende kurs han skal holde på http://www.andreasoverland.no :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rebel Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 Sjef.. :) Har sjekket ut ett par andre og. Har ett 30D kamera med grep, 20-35, 24-85, 70-200 og 70-300.. Blitz, blitzkabel og ett par stativer.. men ville jo vært kjekt å kunne bruke det riktig.. hehe.. Men har fått levert en del bilder til magasiner, medier og litt andre ting.. Utrolig moro å fotografere! :) Siter Rebel 2001 S60 2,0T (tilsalgs) 2000 V70R AWD Laserblå (soon2come) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest moore Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 Stilig! Hvilken 70-200 har du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rebel Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 F4 L.. er ikke rik jeg heller.. ;) Siter Rebel 2001 S60 2,0T (tilsalgs) 2000 V70R AWD Laserblå (soon2come) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest moore Skrevet August 9, 2006 Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 Sto mellom den og Sigma sin 70-200 F/2.8 på meg, men valgte sigmaen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blugh Skrevet August 9, 2006 Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 Genialt å legge ut en slik tråd. Mye bra tips.. :) Hvor tok du kurs? Jeg MÅ få meg ett kurs ASAP, da jeg begynner å få oppdrag.. Takk for hjelp så langt! Du har alt det utstyret, men finner infoen i tråden meget nyttig? Og du må ha kurs, fordi du begynner å få oppdrag? Tror kanskje ett år med en 350D og 18-55 hadde hjulpet deg bedre. (All cred til tråden, men en som driver litt med slikt BURDE ha denne kunnskapen innebakt fra før, spesielt om man tar kommersielle oppdrag.) moore du har en fin tråd for folk som starter opp, og de som er litt vidrekommende, stå på! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet August 20, 2006 Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 Jeg kjører på Nikon F65(:oohh ), et kjekt og lite kamerea med mye funksjoner...skal snart kjøpe digital speilrefleks... Samme kameraet jeg brukte før, har det enda, men har på følelsen at det kanskje blir liggende en stund på hyllen etter jeg kjøpte Nikon D50. Har ikke brukt det nye heller så mye enda, men har da blitt 1500 bilder siden jeg kjøpte det for 3 uker siden. Fikk noen ekstra tips i denne tråden, så det var jo genialt :): Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest moore Skrevet August 20, 2006 Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 Det er bra Zetec :) Jeg har så lyst til å legge ut mange andre typer bilder jeg også tar, men jeg må jo holde meg bilrelatert.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drunkenPETE Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 takker for fine tips og tricks!! :) **prøve** Siter --> Bilder av DIN bil? Send PM <-- Mine bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard-SK Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 Hvilket DSLR? Olympus E 500 sterkest kandidatt hittils, http://www.dpreview.com/reviews/olympuse500/ Canon eos 350d Nikon D70 Disse tre ligger i omtrent samme pris klasse, plus minus en tusen lapp kanskje? alle rundt 5xxx-7000 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg