Gå til innhold

Muligens solgt: vw 16v kr motor og kasse

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Har en ny motor til golfen så min gamle gti 16v motor vurderes solgt.

Den har gått 250k og har hatt to eiere inkludert meg. Selges med ledningsnett og kasse, siden jeg ska bytte til en vassere motor så er det mulighet til å prøve motoren i bilen før jeg hiver den ut hvis noen er seriøst intreserte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du bilde? er det noen tikkelyder i denne??

kan fikse bilder imorgen, ellers så har jeg vel et gtimotor.jpg

tikke lyder.. den tikker litt sånn den er nå, men jeg får en overhalt topp til overs hvis alt går etter planen så da kan du få den, da bør det ikke tikke noe særlig lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er forskjellen på KR og den andre motor typen? hvem av dem er best?

Sitat fra tidligere post::

Forskjell på pl og kr.

1) Hovedsaklig skyldes den lavere effekten (men 10nm mer dreiemoment i favør PL) at PL har en noe lammere innsugskam. Dette er den eneste mekaniske forskjellen de to motorene i mellom.

2) PL har KE-Jetronic-innsprøyting og avgassrensing. Pga. steinalder-katalysator tar dette noe effekt.

Så en PL med KR innsugskam og ingen kat bør gå ikke noe dårligere enn en original KR.

3) PL kan kjøres på 95 blyfri (mens KR skal ha 98), så dermed vil jeg anta at PL har noe lavere fortenning.

- 90 mod Jetta (under ombygging)

dvs. ingen bil for øyeblikket!!!!

x 85 Mazda 626 GT

x 85 Golf mk2 gti

x 83 Golf mk1 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat fra tidligere post::

Forskjell på pl og kr.

1) Hovedsaklig skyldes den lavere effekten (men 10nm mer dreiemoment i favør PL) at PL har en noe lammere innsugskam. Dette er den eneste mekaniske forskjellen de to motorene i mellom.

2) PL har KE-Jetronic-innsprøyting og avgassrensing. Pga. steinalder-katalysator tar dette noe effekt.

Så en PL med KR innsugskam og ingen kat bør gå ikke noe dårligere enn en original KR.

3) PL kan kjøres på 95 blyfri (mens KR skal ha 98), så dermed vil jeg anta at PL har noe lavere fortenning.

Skal KR ha 98 blyfri ?

BMW M3 Turbo

X - Nissan 200sx s14a Racing Edition
X - BMW E30 325i
X - Nissan 200sx s14 - 276bwhp/352nm
X - VW Golf II GTI 16v - Theo
X - Aprilia Rs 125ccm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en ny motor til golfen så min gamle gti 16v motor vurderes solgt.

Den har gått 250k og har hatt to eiere inkludert meg. Selges med ledningsnett og kasse, siden jeg ska bytte til en vassere motor så er det mulighet til å prøve motoren i bilen før jeg hiver den ut hvis noen er seriøst intreserte:)

Sorry for at tråden sporte litt av lengre oppe..

hva skal du ha for den? hvor holder du til hen?

- 90 mod Jetta (under ombygging)

dvs. ingen bil for øyeblikket!!!!

x 85 Mazda 626 GT

x 85 Golf mk2 gti

x 83 Golf mk1 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider