demercy Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 har sett at det er endel som har bomull inne i basskassene sine, hvorfor har man det egentlig? jeg er extremt dårlig på bilstereo så vennligst ikke le av meg for dette spørsmålet:tannløs haha Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 Ull bruker du i bassrefleks konstruksjon for å dempe resonanser inni kassa. I trykkammer så brukes det for å gi elementet inntrykk av at kassen er større enn den virkelig er. Dvs hvis elementet ditt skal ha 25 liter i trykkammer, men du har ikke plass til mer enn 20 liter, så kan du kompensere med å dytte litt ull inn i kassa. Utover det er demping i trykkammerkasse helt bortkastet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 har sett at det er endel som har bomull inne i basskassene sine, hvorfor har man det egentlig? jeg er extremt dårlig på bilstereo så vennligst ikke le av meg for dette spørsmålet:tannløs haha De har det enten fordi de tror det har en funksjon, eller fordi alle andre har det. Skal basskassa spille under 70-80Hz har dempeull liten eller ingen nytte eller funksjon. Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 De har det enten fordi de tror det har en funksjon, eller fordi alle andre har det.Skal basskassa spille under 70-80Hz har dempeull liten eller ingen nytte eller funksjon. Mvh Dag Johansen Isåfall er det mye vranglære ute å går vil jeg si. Har selv hørt ofte at dette kan kompensere litt mot for liten kasse, men det er kanskje bare tull? Er jo en god del svada ute og går. Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
demercy Skrevet Juni 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 takker for svar:) nå blei jeg i alle fall litt klokere;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg