Gå til innhold

BMW E39 kobble forsterker til orginalradioen ?

Ranger emnet

TheBirg

Anbefalte innlegg

Hei, har nå anskffet en BMW E39 stasjonsvogn (1998 mod.)

Må jo ha inn min gammle kjære forsterker, tanken er om det går å kobble den til orginalanlegget i første omgang, altså det jeg trenger er jo Remote og signalkabler. Ligger dette klart noe sted for innkobbling eller er orginalanlegget låst ?

(gjelder en Phoenix Gold XS4600 - 4 kanaler)

Regner med at remoten kan gå Via "ACC" fra tenningslås, men signalet kan man jo ikke bare plukke fra et eller annet sted.

Noen erfaringer eller ideer rundt dette ?

Om dette ikke skulle fungere så må det jo sterkt vurderes å bytte ut orginalen, men finnes det noen enheter (les Alpine) som vil fungere sammen med orginalkontrollene på rattet ?

Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har høynivå innganger på den ja.

Men (leker litt sær her... :( )

Er det ikke så at jo bedre man kan mate forsterkeren jo bedre er det :)

(Les : "Jeg ønsker å få signal inn i forsterker, ikke høyttlerutganger)

Finnes det ingen annen utvei så er jo tilbudet der.

Men om det er noen forskjell mellom ren linje til forsterker og konvertert høyttalerutgang til llinje har jeg ingen erfaring med, jeg mener at jo mindre "overføringer" man har jo bedre er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handlet linjedriver, men er det noen som har ettermontert høyttalere for eget bruk i dørene forran ?

Høyttalere er jo null problem å montere, men hvordan i all verden får man seriøse høyttalerkabler fra midtkonsollen (eller der hvor delefilterene ligger om du vil og gjennom den orginale strømpa mellom karosseri og dør ?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider