Gå til innhold

Spørsmål om Oljefilterflytter

Ranger emnet

Gulbrandsen_Racing

Anbefalte innlegg

Legger inn samme tråden her også, som på Teknisk-delen, ettersom dere "volvohuer" kanskje vet det litt bedre enn diverse DMW-huer.. Også kalt pappagutter:coplight hehe..

Har funnet noen oljefilterflyttere hos Pedersens Racing

http://www.pedersens-racing.no/bil/oljekjolere/

Vil jeg da med disse, få flyttet oljefilteret mitt hvor jeg vil? og får jeg tatt oljetrykk til turboen fra en av de koblingene?

Passer dette på en Volvo-blokk? (B200-blokk)

Er det nok trykk til å ha oljekjøler også senere?

På forhånd, takk for svar. :)

Gulbrandsen_Racing.

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men hvis du ser litt lenger ned, så er det oljefilterflyttere.. Der kan du vel flytte filteret enda lenger?

Den sandwich-greia ser grei ut den og, men kanskje ikke akkurat det jeg egentlig skal ha..? Må man blende det ene uttaket da eller? hvis man kun skal ta til turbo..

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Hvis du tar ut olje der trykkføleren sitter så blir det bra, jeg har t-stykke på min, måtte jo han en giver til et instrument. Er nok ikke noen langvarig suksess å ta ut olje til tubaen på slangen til filterflytteren.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg var på Volvo og hørte der, og han påsto at det ikke var nok trykk der til å ta til turbo ?!:biker

da har du ihvertfall snakket med en idiot..

sandwich: gir deg uttak til oljekjøler med/uten termostat.

filterflytter: lar deg montere oljefilteret hvor du vil med to slanger mellom filteret og motoren. greit for å få bedre plass til turbo og slikt samt enklere å komme til for filterbytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har du ihvertfall snakket med en idiot..

sandwich: gir deg uttak til oljekjøler med/uten termostat.

filterflytter: lar deg montere oljefilteret hvor du vil med to slanger mellom filteret og motoren. greit for å få bedre plass til turbo og slikt samt enklere å komme til for filterbytte.

spesiellt greit om du har jt downpipe :p eller downpine, heter den kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider