Gå til innhold

Mr. SQ: Project E36

Ranger emnet


Mr. SQ

Anbefalte innlegg

Nå skjer det ting her Glenn!Er fornøyd med at vi ENDELIG får stereon vår.......makan til oppførsel å vanskeligstilte folk asså!

Nå har jeg en lagt til noen bilder hos meg,så du får ta en titt å se om du liker det du ser!

Ser virkelig fram til tirsdag,men samtidig tenker jeg "MINIMALT med SØVN i dagene etter" ;) hehe. Jobber som bare det for å nå å bli ferdig i tide!

Tror jeg får ta meg turen nedover til deg også å legge inn en hjelpende hånd:)

Stå på videre!

 

Mvh.

Jesse

 

Jupp, nå sitter jeg bare å venter på leveransen av Zapco produktene. Er siste gang jeg bruker dette fraktselskapet. Skal bli godt å bruke mitt faste selskap fremover.

 

Du er hjertlig velkommen. Nesten det du skulle gjort. Reist ned hit, så kunne jeg hjulpet deg å bli ferdig med bilen før gatebil. m'm

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 161
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Produktene som skal benyttes er nå i hus, og tankene går mot selve innstallasjonen. Pr i dag har jeg ingen anelse om hvordan bagasjerommet kommer til å se ut. Den ene ideen slår ihjel den andre. Målet er å lage noe som er formålstjenende og elegant, men også litt show. Veldig mye har blitt gjort før, og mye av det har blitt gjort veldig bra, derfor prøver jeg å finne noe som vi skille seg litt ut, uten at det blir vulgært.

 

Jeg har nesten bestemt meg helt for å gå for en IB løsning på bassen. Grunnen til dette er fleksibiliteten i forsterkerne. I og med at alle kanaler kan bandpasses, har jeg muligheten for å legge inn et lavt høypassfilter for å begrense de aller dypeste frekvenser. Dette gjør at jeg kan begrense elementets vandring en god del, og fjerne potensielle problemer med denne løsningen. IB vil i mange sammenhenger gi et bedre resultat enn kabinett med begrenset akustisk volum. Særlig når jeg har muligheten til å tune løsningen aktivt. Når jeg snakker om bedre resultat, er dette rent lydmessig i forhold til mine idealer.

 

Det er veldig mange muligheter med aktive løsninger. Begrensingene ligger ofte i utstyret som skal utføre prosessene.

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er Zapco høyttalere i grunn ? Kjenner til at Zapco lager utrolige BRA forsterkere gjennom sin tid... Å gjør det nok forsatt:thumb

 

Har du no kjenskap til den DSP6-SL saken ? Sett det i live?

 

Husker Bosse L. med sin røde Honda hadde en Zapco sak som het SL eller no og det var et rått produkt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er Zapco høyttalere i grunn ? Kjenner til at Zapco lager utrolige BRA forsterkere gjennom sin tid... Å gjør det nok forsatt:thumb

 

Har du no kjenskap til den DSP6-SL saken ? Sett det i live?

 

Husker Bosse L. med sin røde Honda hadde en Zapco sak som het SL eller no og det var et rått produkt..

 

Zapco sin høyttalerserie er helt ny, og jeg kommer til å teste den ut rimelig dyptgående i tiden som kommer. Dem har fått meget fine tester i ulike blader så vi får se. Er ikke bestandig dem som tester produkter er like oppegående. Høyttalerne utvikles av Italienske ESB som har drevet med høyttalere i over 30 år, så det er ikke snakk om noe bakgårdsprodukt.

 

DSP6-SL er i utgangspunktet en 6 kanals løs utgave av prosessorene som sitter i DC forsterkerne. Den ser svært fleksibel og gjennomført ut, så vi får håpe den står til forventningene. Utseendet er likt DC forsterkerne.

 

Alle prosessorene til Zapco har SL ett eller annet sted i navnet. Husker godt Prelude'n til Bosse Langaas, men husker ikke hvilket Zapco produkt som satt i den.

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg møtt på et problem.

 

Ved oppmåling for utskjæring i hattehylle, viste det seg at det kan bli vanskelig å få plass til en 12". Grunnen til dette, er at festene for sikkerhetbeltet sitter forholdsvis langt inne på hyllen. Det er mulig at jeg kan få plass til en 10". 2 stk 10" går fint på hver siden, men i utgangspunktet ville jeg holde meg til noe mindre membranareal, og gjerne ett element. Zapco har ikke 8" slik at enten må jeg gå for 1 eller 2 stk 10".

 

1 stk 10" er i utgangspunktet mer enn nok, så det er godt mulig jeg går for en slik løsning.

 

Tankeprosessen fortsetter.

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å flytte innfestingen til setebeltet ?

 

Ting som er veien flytter man på.... :thumb

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å flytte innfestingen til setebeltet ?

 

Ting som er veien flytter man på.... :thumb

 

He he, sant nok Lars, men da må jeg til å sveise, og da er vi over på noe som Glenn IKKE kan. Det er skummelt.

 

Vi får se hva jeg ender opp med.

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller i god Engen-stil, baksete er for pussy's:D

 

Få ut no mer bilder a' glenn!

 

Joda, kommer sikkert et prosjekt med tiden uten baksete, men denne bilen ønsker jeg å opprettholde en viss funksjon i. Skulle alle gjort som Engen, hadde det gått fortere å gå opp Lierbakken enn å kjøre.............he he. utseende som en småbil...........vekt som en Mercedes S klasse.............motor som en gocart.

 

Bilder kommer. Foreløpig er det mye tankeprosesser ute å går. Ikke umulig at jeg har litt mer bilser i dag eller i morgen.

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle alle gjort som Engen, hadde det gått fortere å gå opp Lierbakken enn å kjøre.............he he. utseende som en småbil...........vekt som en Mercedes S klasse.............motor som en gocart.

 

Det kan jeg desverre bekrefte, Glenn... Neste kjerra blir det større motor i!! ;)

 

Ser spennende ut dette prosjektet ditt! Gleder meg til å se mer :)

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår