Gå til innhold

Mr. SQ: Project E36

Ranger emnet


Mr. SQ

Anbefalte innlegg

  • Svar 161
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Man trenger ikke stor motor, man må bare velge lette komponenter ;)

 

Trenger ikke stor motor når resten av utstyret er i orden..

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, kommer sikkert et prosjekt med tiden uten baksete, men denne bilen ønsker jeg å opprettholde en viss funksjon i. Skulle alle gjort som Engen, hadde det gått fortere å gå opp Lierbakken enn å kjøre.............he he. utseende som en småbil...........vekt som en Mercedes S klasse.............motor som en gocart.

 

mvh

 

Glenn

 

 

hehe... men den går vel no j*vlig ned over Lierbakken...:win :crazysant

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.......hvor blir det av bildene Glenn???hehe

Nå er vi begge i boks med komponenter;) driver på å monterer interiør,å utstyr i bilen for harde livet nå jeg:D

Ser fram til å komme nedover å vise fram arbeidet mitt,å satser på at du ikke vil bli skuffet,hehe.......

 

Holder på med dørsidene nå, så det er godt mulig det kommer noen bilder i løpet av dagen.

 

Skal bli moro å se bygget ditt når du kommer nedover.

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dørsidene holder på å ta form, men desverre så kommer det ikke noe bilder før tidligst mandag. Er egentlig ikke så mye som er moro å se foreløpig.

 

Ha en riktig god helg alle sammen............det skal jeg nemlig ha!!

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glenn: du skal ikke ned i Ændal en tur i dag med bilen?? ;)

 

Så ikke inlegget ditt før nå desverre, men bilen står i deler, og er på ingen måte kjørbar.................he he.

 

Er du i Arendal en dag, er du hjertelig velkommen til å stikke innom. Det gjelder forøvrig alle her på forumet. Alltid hyggelig å treffe nye folk.

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om det skjer ting hos deg Glenn!

Jeg er i siste fase nå ;) så er nok nede iløpet av uken........er noen småting å montere igjen,driver å kobler opp komponentene nå!

Blir bare mer og mer fornøyd med bilen,jo mer jeg får sammen av den:)

Ser fram til å få sett litt på bimmer'n din også!

Se hva planene dine er,kansje komme med et par innspill?hehe,keep on working!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder nå på med dørsidene som sagt. Holder på å forme til for bass/mellomtonen.

 

Her er et par bilder av hvor langt jeg er kommet.

 

Bilde011.jpg

 

Litt mer close up

 

Bilde012.jpg

 

Det er et godt stykke igjen før trekking, men man ser litt av hvordan det kan bli.

 

Ellers har jeg møtt på en nedtur når det gjelder sub og hattehylle. Jeg får ikke inn noen sub i hattehyllen uten å demontere bakruten først. Selv om bakruten skal ut, ønsker jeg ikke å gjøre dette, da det må være enklere å bytte element.

 

Da står jeg igjen med 2 alternativer. Finne et baksete med likt trekk som vi har, men med gjennomgang for skiposeluken, eventuelt modifisere setet vi alerede har. Et annet alternativ er å bygge båndpass

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha nok gått for evt finne en seterygge med ski-luke eller da fikse på som er der fra før av.. Men tanken på at det blir kødd å bytte elementer i hatthylla pga bakruta som du sier

 

Jeg har denne det ski-luke løsning i bilen (MB) og lar subben spille gjennom der og syns det funker bra jeg...

 

Bruker en lukket kasse på ei Seas 10" element.. Det som man kanskje bør passe på er vel å få skikkelig tett mellom ryggen & bassa slik at den MÅ bassen må gjennon luka..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha nok gått for evt finne en seterygge med ski-luke eller da fikse på som er der fra før av.. Men tanken på at det blir kødd å bytte elementer i hatthylla pga bakruta som du sier

 

Jeg har denne det ski-luke løsning i bilen (MB) og lar subben spille gjennom der og syns det funker bra jeg...

 

Bruker en lukket kasse på ei Seas 10" element.. Det som man kanskje bør passe på er vel å få skikkelig tett mellom ryggen & bassa slik at den MÅ bassen må gjennon luka..

 

Jeg heller nok litt mot den løsningen selv, men en godt designet båndpasskasse kan fungere meget bra det også. Går jeg for å la basse spille gjennom skiposeluken, er det essensielt at man tetter skikkelig. En lekasje vil redusere ytelsen.

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker på du slik at man bygger båndpass kasse der portene er montert i rett gjennom ski-luka ?

 

dette er vel den beste løsning når man ikke ønsker å få redusert ytelsen ved evt. lekasje som kan oppstå ved lukket kasse.

 

Da vil du oxo få en fin dybbass og elementet spiller dypt:thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker på du slik at man bygger båndpass kasse der portene er montert i rett gjennom ski-luka ?

 

dette er vel den beste løsning når man ikke ønsker å få redusert ytelsen ved evt. lekasje som kan oppstå ved lukket kasse.

 

Da vil du oxo få en fin dybbass og elementet spiller dypt:thumb

 

Skal jeg bygge båndpass, vil portene gå opp gjennom hattehylle. I utgangspunktet vil jeg helst unngå bruk av båndpass. Ikke det at det ikke kan bli svært bra, men den krever litt mer utprøving enn trykkammer for å få ut det maksimale, samt at jeg er litt mer begeistret for trykkammer rent lydmessig. Men vi får se hva jeg ender opp med. Først og fremst konsentrerer jeg meg nå om dørsidene, mens jeg funderer og vurderer ulike bassløsninger.

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår