Mr. SQ Skrevet Juli 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2006 Ser ikke ille ut detta glenn, begynner du å få dreisen på støpeplasten? Takker for det Pål. Ville egentlig ikke vise noe enda, da det ser litt jalla ut foreløpig, men alt har en grunn. Siden leserne på dette forum er så bildekåte, hadde jeg ikke mye valg...............he he he Begynner å få litt følelsen med den nå. Utrolig morsomt produkt, og ikke minst nyttig for oss bilstereogalninger. Når man skjønner hvordan det funker, er det utrolig lett å jobbe med. Nå går det ikke lenge før jeg må bestille litt Suede og vinyl av deg. Håper å ha dørsidene ferdig for trekking i slutten av uken. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Juli 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 Da har jeg formet litt mer, og laget innfestninger til diskanten. Detaljert Diskantene har ikke helt optimal vinkling, men siden enheten sprer godt, burde dette være tilstrekkelig. Opp mot en vinkling mot senter, fungerer dette meget bra. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deleted Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 Har bare et kjapt spørsmål. Er det noen spesiell grunn til at du har valgt å plassere høytalere\diskater i dørene, isteden for opp på dashbord eller i a\b stolper ? Siter Toyota Celica T23 (2000 Modell) Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg) Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 tror han har svart på dette tidligere,men tar det sikkert opp igjen. står vel et par poster før dette :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SMP Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 Ser veldig bra ut dette.. Men er det noen som kan forklare meg hva forskjellen på SQ og det "vanlige" er? Siter <o>1996 Audi A4 1,8TQ <x>1994 Audi 80 2,0 <x>1986 Volvo 240 GLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 I min verden betyr SQ lydkvalitet, og en higen etter å få alt så "nærme musikken" som mulig. Mens "det vanlige" i min verden betyr gumpebass, flagrende bagasjelokk, doble 12-tommere og 6x9-tommere i hattehylla ;) Men kjenner jeg Glenn riktig skal ikke trykk og morofaktor bli noe mangelvare her heller :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Juli 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Har bare et kjapt spørsmål. Er det noen spesiell grunn til at du har valgt å plassere høytalere\diskater i dørene, isteden for opp på dashbord eller i a\b stolper ? Dette har jeg fortalt tidligere i tråden, men tar det gjerne igjen. For det første, krever et E36 dashbord ganske mye ombygging for å få en riktig plassering av elementene. Siden jeg valgte å gå for 2 veis var det uaktuelt med noe mindre enn 16cm element. Det enkleste for en potensiell kunde, er å bygge om dørene. Derfor valgte jeg å gjøre dette, for å vise at man kan oppnå høy lydkvalitet, selv om elementene sitter i døra. Samtidig er det en kjennsgjerning at man ofte mister litt trøkk og dynamikk når midbassen sitter på dashen ( Kenneth Bakken har muligens funnet en vei utenom dette i sin Volvo, men der snakker vi også total ombygging, og 3 veis oppsett). Jeg valgte å nedprioritere høyde på lydbildet, til fordel for dynamikk og trøkk. Når jeg snakker om trøkk, mener jeg å fremheve den naturlige dynamikken som ligger i musikken. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Juli 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Ser veldig bra ut dette.. Men er det noen som kan forklare meg hva forskjellen på SQ og det "vanlige" er? I min verden er det ikke noe som heter SQ eller vanlig. Enten spiller det musikk på en troverdig måte, eller så gjør det ikke. SQ er en engelsk forkortelse for Sound Quality, altså lydkvalitet. Lydkvalitet er også en ganske vag betegnelse. To biler kan gjerne ha høy lydkvalitet, men det trenger ikek bety at begge låter likt, eller like bra. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bussemannen Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Ser spennende dette her! Driver og planlegger et liknende oppsett selv så dette er noe jeg garantert kommer til å følge med på. Stå på! håper på hyppige oppdateringer :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Juli 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 I min verden er det ikke noe som heter SQ eller vanlig. Enten spiller det musikk på en troverdig måte, eller så gjør det ikke. SQ er en engelsk forkortelse for Sound Quality, altså lydkvalitet. Lydkvalitet er også en ganske vag betegnelse. To biler kan gjerne ha høy lydkvalitet, men det trenger ikek bety at begge låter likt, eller like bra. mvh Glenn hallå Glenn, tror du vil "like" lyden i frontsettet mitt ;) men jeg har litt av "begge deler" bra med staging og plassering, delefrek noenlunde på plass men EQ er en del igjen, ingen tidskomp er i bruk ;) dynamikken er rå og som forventet, skal prøve å komme til neste Emma konk den 5, kommer du en tur ditt? :hello: Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Juli 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 hallå Glenn, tror du vil "like" lyden i frontsettet mitt ;) men jeg har litt av "begge deler" bra med staging og plassering, delefrek noenlunde på plass men EQ er en del igjen, ingen tidskomp er i bruk ;) dynamikken er rå og som forventet, skal prøve å komme til neste Emma konk den 5, kommer du en tur ditt? :hello: Jeg kommer nok til å konsentrere meg om å bli ferdig med byggingen av BMW'n. Holder på å klargjøre for trekking av dørsider nå, så det skal bli moro å se. Sattser på å få høre bilen din en dag, hadde vært moro det. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Juli 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2006 Oppdating med bilder av trekkingen snart eller? Og kanskje noen bilder av konstruksjonen i bagasjen på gang? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Juli 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2006 Oppdating med bilder av trekkingen snart eller? Og kanskje noen bilder av konstruksjonen i bagasjen på gang? Forhåpentligvis kommer det bilder i løpet av kvelden, eller morgendagen. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 Forhåpentligvis kommer det bilder i løpet av kvelden, eller morgendagen. mvh Glenn Er du blitt kontaktlimdopa nå, siden det ikke kommer no bilder? Spent på å se dørsidene med vinyl og suede på skjønne'ru:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet August 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 Er du blitt kontaktlimdopa nå, siden det ikke kommer no bilder? Spent på å se dørsidene med vinyl og suede på skjønne'ru:D Skyldes nok at jeg var litt vel ivrig og ikke ventet lenge nok før jeg trakk vinylen på dørsiden. Vinylen slapp der hvor profilen var mest negativ. Jeg er lydmann ikke møbeltapetserer så på dette området har jeg litt å lære...........he he. Sattser på å trekke litt igjen snart, så da kommer det bilder om ikke så lenge. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg