tjekk Skrevet Juni 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 Noen som vet hva det er å hente i effekt av å sette inn rollerkam som er litt hårete i forhold til en vanlig kam med oppsett på ca 500-550 hk? i en 454 så klart! Å er dette airgap innsuget noe å satse på i forrhold til rpm innsug? når man allerede har monter rpm altså! er det effekt økning som er verd pengene der? Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Juni 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 Tror du bør sette den ned å tenke nye på hva du vil ha og hvorfor....å mye det skal koste!!!!!!!!!! For en frisk bra 454 får du ca 25000 for.... Skal du ha rullekam,ny gasser, kanskje tenning, 2 alu topper, ja da flyr kronene fort.... kam 15-20,gasser 5,tenning 6, topper 20....noe edelbrock bråta toppene stopper jo på 550hk, så det er nok noe bedre du bør få tak i.... så da passert vi 50 tusen....+pakningsett, nye stempler?fjærer, kamdrev,+++ Nå kommer sikkert mange til å fly rett i trynet på meg....men dette er jo faktisk realitetene... Har man kontakter, kan snike ut noen brukte deler her og der++ så kan de gå for 25-30 men selger du motoren for 25, fikser noen kroner....så kjøp en annen bedre motor istenden for å bruke masse tid på å bygge en selv... jadajada dere maser om at dere vil bygge selv..... men kan dere?kan dere alle triksene?ting en bør spørre seg selv om før en begynner å gjøre bare "litt" selv.... Eller så er det god kronekurs om dagen, så en 572 620 hk...hadde jo passe perfekt i Camaron???:driving Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet Juni 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 Noen som vet noe om det jeg spør om å ikke har en økonomisk teori om å selge motoren min som bygges i dette øyeblikk? og er ferdig i morgen? Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Juni 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 Tror ikke du kan forvente deg drastiske økining av effekten ved å bytte om de to innsuga, Performer RPM er et ganske bra innsug. Hva slags opp sett har du fra før av da? Tenker da på komp, tenning osv. Hva slags topper har du da? Ovalport eller? Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet Juni 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 Tror du bør sette den ned å tenke nye på hva du vil ha og hvorfor....å mye det skal koste!!!!!!!!!! For en frisk bra 454 får du ca 25000 for.... Skal du ha rullekam,ny gasser, kanskje tenning, 2 alu topper, ja da flyr kronene fort.... kam 15-20,gasser 5,tenning 6, topper 20....noe edelbrock bråta toppene stopper jo på 550hk, så det er nok noe bedre du bør få tak i.... så da passert vi 50 tusen....+pakningsett, nye stempler?fjærer, kamdrev,+++ Nå kommer sikkert mange til å fly rett i trynet på meg....men dette er jo faktisk realitetene... Har man kontakter, kan snike ut noen brukte deler her og der++ så kan de gå for 25-30 men selger du motoren for 25, fikser noen kroner....så kjøp en annen bedre motor istenden for å bruke masse tid på å bygge en selv... jadajada dere maser om at dere vil bygge selv..... men kan dere?kan dere alle triksene?ting en bør spørre seg selv om før en begynner å gjøre bare "litt" selv.... Eller så er det god kronekurs om dagen, så en 572 620 hk...hadde jo passe perfekt i Camaron???:driving hvor koster en rullekam 15-20 lapper?:S Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet Juni 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 har fått opplyse at det er de største toppene til 454 jeg har. kompresjon 11 eller 11,5 til 1 huskler ikke helt bugger ikke sjøl. 850 gasser orginal tenning Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Juni 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 Da burde skikkelig tenning stå ganske høyt på lista etter mitt hode iallafall. Forslag: Msd probillet tennings stav Msd 6AL tennings boks Msd Blaster II coil og skikkelige plugledninger og plugger. Bra tenning gir et bra løft i kreftene viss den orginale tenningen er en restriksjon for motorens potensiale. Har du noe data eller nummer på kammen? Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet Juni 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 hm ingen data nå, men er vist en kam som er forsåvidt moderat for grei tomgang.... skal finne ut nermere ang dette. kan virkelig tenning ha noe med effekt å gjøre selv om org tenning funker? Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 kraftigere gnist = mer komplett forbrenning! pluss at f.eks et msd tenningssystem vil gi en gjevn og mye høyere spenning enn det orginale, som har en slags kurve på hvor mye spenning det leverer i forrhold til turtallet motoren oppererer på Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Hvis du kjører med rpm innsuget så antar jeg at det er en liten rulle kam du skal kjøre med. rundt 245-250 grader durasjon (,050) og nært 0,600 løft. Såfremst chevy guttene ikke bare prater pisspreik så skal rektungulær port big block topper flowe 330cfm, det holder i såfal til langt over 600hk. Såfremst kam og innsug er rimelig matchet tilhverandre så er motoren bygd for toppefekt rundt 5500-6000 omdreininger, da kan du regne med rundt 500hk. Rullekamen gir deg tommgangkarakteristikk som en vanlig kam med ca 10 grader mindre durasjon, det øker dreimomentet betydelig. Responsen i motoren vill overgå en sb, den vill varve veldig lett. Hvor mye effekt du henter avhenger også i stor grad av om det er en hydraulsk eller mekansik rullekam. En mekanisk rullekam løfter litt saktere helt i starten for å skåne vipearmssystemet/ventiler osv, men løfter mye brattere enn en hydraulsk straks den har tatt opp slaket. Det er selfølgelig også mye mindre effekt tap i en mekanisk ettersom du ikke har hydraulske løftere som stjeler effekt. kan siker utale meg mer spesifikt om jeg hadde vist mer om hva motoren inneholder, hvilken kam du har, å hvilken du ønsker å bytte til. Ville ikke tatt en veldig stor rullekam uten å bytte til minst torqer II innsug eller bedre... Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Vil nå påstå at et Performer RPM er et bedre innsug enn et Torker II innsug. Skal han ha mer hester med et innsugs bytte, bør han gå for et Victor eller Super Victor innsug. Og ang. tenning så kjenner jeg folk som har fått nesten 50hk mer ver bytte av tennings system, med da var det orginale tydelig vis en stor restriksjon i systemet. Kan ikke garantere lik effekt økning hos deg, men an befaler det sterkt, etter høyere turtallet blir etter vanskeligere blir det for den orginale tenningen å følge med. Hva slags forgasser er det du har? Du skriver veldig lite om hva slags deler som er inne i motoren, uansett så tåler en helt orginal bigblock chevy 100-150hk med lystgass uten problem. Kommer jo litt ann på om du gidder å fylle flasken da, men har du ca 500hk uten gass så blir den nok brukt ganske sjelden ;-) Hva skal du bruke bil og motor til da? Gate, dragrace, rundbane racing? Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 hvor koster en rullekam 15-20 lapper?:S Hm... kam rundt 300 dollar en med spesial spes koster mer.... løfter rundt 300 dollar vipper rundt 300 dollar støtstenger rundt 100 dollar fjærer rundt 150 dollar ventil tettninger rundt 25 dollar låsene på ventilen rundt 30 dollar vippearms bolter ARP rundt 60 dollar pakningsett rundt 110 dollar 1375 Dollar.... men så er det jo hvordan en får skiten hit til landet og levert på døra.... Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet Juni 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 svarer på div jeg da ;) skal finne ut alle spesifikasjoner etterhvert. gasseren er en ny holley 850 motoren skal nedi en camaro 1970 modell å brukes til gate kos og innom stripa for morro skyld! (ikke for å vinne) En ting jeg har blitt litt redd for siste ukene etter jeg var å prøvekjørte en bilsom havvarerte! å det er for hvor holdbar er disse motorne egentlig? hvor bør jeg gire? 5000 rmp? er disse motorne holdbare om man skifter olje en gang i måneden og passerpå at de ikke går varm? har bare en sb radiator fåreløpig så om noen har en bigblock radiator å selge så blir jeg glad! hvor mye koster et komplett tenningssett av god kvalitet og billigst mulig type da? vanskelig å montere? Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Vil nå påstå at et Performer RPM er et bedre innsug enn et Torker II innsug.QUOTE] Hvilket innsug som er best kommer helt ann på hvilket turtalsområde motoren skal operere i. Rpm innsuget er bedre enn alle singel plan insugene på moderat turtall. Skal ikke mye til for å se at et TorqerII insug er bedre enn et rpm innsug på høyt turtall og at det er svakere på lavt. Victor innsuget mener jeg at er totalt overkill på en gatemotor, skal ha grådig stor kam for å utnytte effektområdet som er fra 3500-8000 omdreininger. Min egen motor drar fra rundt 2000-6500 omdreininger, så havner på en måte mitt i mellom rpm og Torqer II, i den bilen den motoren skal i nå så hadde nok rpm innsuget vært bedre pga at bilen veier 2,3 tonn. I Trans Amen spant det bare helt hemmningsløst uansett, så kunne likegodt bruke Torqer II å få ut alle topphestene. Forøvrig er "problemet" med Pontiac at Pontiac lagde like bra 2 plans innsug orginalt som performer rpm innsuget til edelbrock (ref: testet av Jim Hand i " How to build a max performace Pontiac V8). Eneste grunnen til å bruke rpm innsuget der er vekt besparelsen. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Ikke meningen å krangle med deg T/A 455 men et Torqer II innsug er oppgitt å virke fra 2500 til 6500rpm og et Performer RPM er oppgitt til å virke fra 1500 til 6500rpm, torqer II er et bra innsug, men jeg hadde ikke vert i tvil ihvertfall. Victor og super victor er overkill for en gate motor jal, men ville bare illusterere at han hadde en bra manifoild og måtte opp i slike høye singleplan innsug for å få noe merkbar effekt økning med et manifoild bytte. Men som Tjekk nevner et stykke oppi tråden at rektangulær port bbc topper flower 300cfm har jeg mine tvil om, det må være med full porting da. Noen som har noen data på dette? Tjekk, du får nok en bil som sparker rimelig bra med dette oppsettet her. Har en radiator til en Pontiac Firebird Formula 400 1973 mod, viss den er noe større enn den du har da? Min 2.gen F-body skal det LS1 og T56 i ;-) Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.