Gå til innhold

Bilder av "ekte" 240 Turbo

Ranger emnet

Ekren Performance

Anbefalte innlegg

noen som har en aning på hvorfor 242 turbo ikke ble levert i europa? generelt alle 240'er i usa har jo mye mere utstyr enn i norge\europa.

242gt hadde jo soltak i usa, men her hjemme hadde den fa**** meg ikke det.

Sånn har det hele tiden vært i Norge da, AC f.eks. var luksus helt til nå.

Det billigste og enkleste er bra nok for Ola Dunk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

noen som har en aning på hvorfor 242 turbo ikke ble levert i europa? generelt alle 240'er i usa har jo mye mere utstyr enn i norge\europa.

242gt hadde jo soltak i usa, men her hjemme hadde den fa**** meg ikke det.

Frem til beg. på 90 tallet betalte man luxus avgift for ekstra utstyr i norge som feks ac/skinnseter og AIRBAG. Derfor er andelen med biler som leveres nye med dette utstyret mye større idag enn for 20 år siden. På bruktimporterte biler i den perioden var det vanlig å ta vekk feks ac og annet demonterbart utstyr.

På den andre siden så er det klart at skal man konkurere med hjemmemarkedsbiler som GM og Mopar der elektriske vindu har vært standard siden 1900 tallet så er det klart at man må laste bilene fulle av utstyr for å selge dem i USA, men som sagt den største grunnen var avgiften på luxus utstyret.

lurer du på mer... spør oss på noen og 30

Det tok før mye plass med allt man har eid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frem til beg. på 90 tallet betalte man luxus avgift for ekstra utstyr i norge som feks ac/skinnseter og AIRBAG. Derfor er andelen med biler som leveres nye med dette utstyret mye større idag enn for 20 år siden. På bruktimporterte biler i den perioden var det vanlig å ta vekk feks ac og annet demonterbart utstyr.

På den andre siden så er det klart at skal man konkurere med hjemmemarkedsbiler som GM og Mopar der elektriske vindu har vært standard siden 1900 tallet så er det klart at man må laste bilene fulle av utstyr for å selge dem i USA, men som sagt den største grunnen var avgiften på luxus utstyret.

lurer du på mer... spør oss på noen og 30

dette har jeg riktignok aldri hørt om.bullshit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette har jeg riktignok aldri hørt om.bullshit

Så hvis du ikke har hørt om det så er det bull.... spør morra di..... Eller hvis du har baller så kan vi jo vedde om en palle øl.. Siden du garantert ikke har baller så kan jeg forklare deg hvordan avgiftene ble regnet ut tidligere?

frem til i 1996 var avgiftene basert på importverdi og vekt....ac takluke airbag etc. = mere vekt.

Etter 96 så ble den basert på vekt og motorstørrelse.... det er derfor du kan grisetrimme dungen din uten å betale mere avgift.

Det tok før mye plass med allt man har eid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

min 244Turbo(orginal turbobil)

detsverre har jeg ikke bilder fra den var helt orginal hvit på pcen.. men har alle delene som skal til for å gjøre den orginal igjenn.. den var så rusten oxo synes jeg hvit er en dorlig farge på en bruksbil! så den ble lakka i en audi blå farge..

men børsa selges ikke vertfall..den står på låve nå og skal nok stå der til jeg får råd til å virkelig pusse den opp.. har fått tak i 3xSTRØKENE dører,skjermer..El Vinduer,s.lås,el luke++ så tenker den blir hvit igjen.. men stappa med så mye utstyr som man fikk på denne tiden

motoren tenker jeg forblir som den er med noe KG trimmings deler.. stemmer jo litt tidsmessig det..

P8170097.JPG

s%f8rlandstreffet03.jpg

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den står på en bil til en kammerat av meg nå.. vis bilen blir lakkert vinrød som jeg har tenkt mye på så blir det full 850kit eller bross vis jeg får tak i det..

skjønner ikke atte folk kan holde sine meninger om plastik for seg selv.. smaken er som baken..delt.. men joa skal vere enig denne fangern var ikke mye pen.. men var selv nede i sverige å kjøpte av plast å son.. å da hadde jeg trua!å dette er jo 4år siden så det var jo ingen andre rundt her som hadde det:)

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider