Gå til innhold

Forskjellige typer bass..

Ranger emnet

tazie

Anbefalte innlegg

Hva er det egentlig som skal til for og oppnå forskjellige typer bass? Jeg mener.. jeg kan sitte i en bil og høre mørk bass type "buldrebuldrebuldre" gjennom stort sett hele sangen.. så sitte i en annen bil og høre samme sangen, men med en litt kortere type bass ala "dunk! dunk!" som på en måte gir bare gir deg noen korte "slag" i ryggen ;) Det er denne type bass jeg liker best, for og si det sånn. Hehe! Skjønner jo at det sikkert har en del og si på type element osv. men hva mer?

-1990 Mazda 626 GLX Coupè 2.2i

x1989 VW Passat 1.8 GT Stasjonsvogn stjælt..

x1986 Toyota Corolla DX 1.3 vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uenig. "Fastheten" på bassen bestemmes hovedsaklig av systemets Q-verdi og frekvensgang, og dette igjen bestemmes av hvordan kassen er konstruert og tunet, samt kupèens påvirkning.

Det er ingen problem å konstruere en bassreflekskasse som spiller langt, langt strammere og "korrekt" enn en lukket kasse. Det kommer bare an på kompetansen til den som konstruerer, og DEN skorter det på i svært mange tilfeller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uenig. "Fastheten" på bassen bestemmes hovedsaklig av systemets Q-verdi og frekvensgang, og dette igjen bestemmes av hvordan kassen er konstruert og tunet, samt kupèens påvirkning.

Det er ingen problem å konstruere en bassreflekskasse som spiller langt, langt strammere og "korrekt" enn en lukket kasse. Det kommer bare an på kompetansen til den som konstruerer, og DEN skorter det på i svært mange tilfeller...

Amen!

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider