yngwieee Skrevet Juni 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 Egner denne motoren seg til trimming, eller kan jeg likegodt bare gå for 2,5 eller 3 liter V6? Tenker på å hente ut 250-300hk med mye moment (nm), så da er vel kanskje det lettest / billigst å begynne rett på motor med større slagvolum? hvor mye er det egentlig tillatt å trimme en Opel Omega B -94? Noen som har papirer e.l. på dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExvaliBuR Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 vel, i utgangspunktet så er det vel bare å trimme i vei siden den er over 10 år. Har lignende planer selv for min, men pengene kommer i veien... Siter "This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snoop_G Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 alltid kjekt men en bil som er over 10 år, da reiser du heller til sverige og henter ut en 2.5 eller 3.0. Billigs det, det kommer eg til å gjøre når eg kommer hjem fra ferie, rett til sweden og hente godsakene :D Siter Opel Omega 3.0 MV6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yngwieee Skrevet Juni 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Tenkte meg det. :) Er V6 motorene noe mer slitesterk enn 2 literen, med tanke på å hente ut først og fremst mer moment? Eller er det bare fordi de har mere moment og effekt i utgangspunktet? =) Ja, er glad for at bilen er over 10 år, og samtidig veldig god å kjøre. :) Har planer om å lage datasprut (Megasquirt) og montere inn en turbo som begynner å spinne ved lave turtall. Er fullt klar over at datasprut er langt ifra nødvendig for mine ambisjoner, men vil likevel gjøre det for moro og læringen sin skyld. Synes det virker veldig interessant. :) Kan i utgangspunktet veldig lite om motor og trimming, i forhold til enkelte andre her, men håper på å lære etter hvert. Fikk forresten ikke svar på hvor mye man kan trimme Omegaen for karosseriets konstruksjon sier stopp? Noen som vet, eller må jeg selv kontakte Opel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Ville helt klart bygget på 2L, da det er mye billigere enn V6. Opel sin V6 er ikke like fin å trimme grunnet bunndel. xev blokka og veiv er det tatt ut over 400hk med. Bytter du stempler og råder er det bare å lade på.. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Det billigste og beste blir vel calibra turbo motor? Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yngwieee Skrevet Juni 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Satt faktisk nettopp og tenkte på calibra turbo. :) Men denne motoren har vel andre motorfester da motoren står tverrstilt? Men det burde vel ikke by på så store problemer? Samtidig har jeg veldig lyst til å bygge turbo og velge komponenter selv. Er klar over at dette blir både vanskligere og dyrere enn om jeg skulle kjøpt meg en billig turbomotor. Det Corsa Tuner sier om X20XEV sitt potensiale (som forøvrig ligger langt over mine ambisjoner), gjør at jeg vil prøve å gjøre noe med motoren som står i. Motoren som står i har gått 160 000 km. Er dette for langt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Cali turbomotor krever litt ombygging da denne har fordeler som vill bli i veien moto torpedoveggen. Ville nok bygget på xev motoren. Kommer litt ann på hvor mye K du har tenkt å bruke da. 160K km har ikke all verden å si om du skal ha nye stempler, råder o.l. H-profil råder får du for 4500.- til denne motoren, å skaffer du deg noen c20let stempler er vell mye gjort. Bruke z20let toppakkning som er stålpakkning. Da er det bare å begynne å ladeyodude Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yngwieee Skrevet Juni 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Takker for svar så langt. Nå har jeg ihvertfall begrep om hva jeg skal gjøre. :) Planen er å i første omgang få til datasprut på orginal motor, før jeg begynner å trimme. Så kan jeg i ettertid oppgradere fortløpende. :) Høres det fornuftig ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Skal du ha calibra turbo motor så bruker du bare motorfester fra motorn du har. Blokka er i utgangspunktet den samme som calibra turbo'n. Personlig ville jeg aldri kjøpt en c20let (calibra turbo), alt for dyr i forhold til hva du får igjen synes jeg. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yngwieee Skrevet Juni 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Classic: Ok. :) Skal uansett ikke ha c20let, da jeg heller bruker motoren jeg allerede har. :) Forslag til forhandlere av disse trimdelene til motoren? Eller er det noe man må kjøpe privat? Er det noen norske forhandlere av Megasquirt, eller må jeg bestille fra utlandet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Både http://www.tigerspeedparts.no og http://www.jma.no forhanlder disse SPM rådene til rundt 4500kr. Let stempel selger bla http://www.tigerspeedparts.no, ellers går det kanskje ann å få tak i noe brukt der. Disse stemplene blir jo motsatte av trim til du får på turbo eventuelt da. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yngwieee Skrevet Juni 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Takker. :) Ja, disse stemplene er vel kortere, slik at det blir lavere kompresjon i utgangspunktet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Takker. :) Ja, disse stemplene er vel kortere, slik at det blir lavere kompresjon i utgangspunktet? *titte på mine...* De er ikke akkurat kortere, men klart lavere i senter for å senke kompen! Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.