Gå til innhold

Tips til V8 kjøp

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Være forsiktig på Ebay. Har hørt om etpar svindelsaker nettopp med brukte T56 kasser.

Sats heller på Techline. Da får du med clutch-hus, hoved- og slavesylinder, svinghjul, pressplate, gaffel osv. Dette er nesten aldri med på de kassene som selges via Ebay.

 

Et annet alternativ er å søke i databasen over amerikanske bilopphuggere. Kontant noen av de virkelig store, de driver seriøst. Er du litt heldig har de ikke presset bilen kassa kommer fra og du kan be om å få med "småtteriet" jeg nevnte over. Be gjerne om å få med sleve pedalene og pedal opphenget også. Det er ofte greiere å bygge om dette, enn å lage et nytt sett fra scratch.

Takk for gode tips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Par ting om T56 kassa: Gedigent langbeint ,med 0.50 utveksling i 6.gear og 0.72 i 5. Aftermarket kassene fra Tremec etc. har en nooe høyere 0.62 i 6. gear som nok passer edre for de fleste. Keisler har kasser som er noe sterkere enn orginal T56 men nok også er dyrere.

Kjøpte min på et swap meet på daytona og var da overhalt. Sliter litt med dårlig synk ringer mellom 5. og 6. gear , så det kan være en ide å sjekke litt rundt dette hvis du skal kjøpe brukt.

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sjekka litt ang northstar motor tidligere. denne er jo en mye mer moderne motor i hel alu og med 32ventiler. denne skulle visst lett varve 7500-8000rpm med andre råder og stempel. tror den er litt tyngre enn det du ønsker,men ikkje så mye mer. eg har lyst å bygge ein slik med turbo en gang,så det er mest derfor eg har sjekket opp i det,men dei trimmer desse opp i 450hk som sugemotor og varver bra høyt.

ang. girkasse ville eg heller kjøpt ei ny tremec tko600 kasse. den er lettere enn t56 og har greiere utveksling til banebruk. og 5gir bør holde i massevis.. er også sterkere enn t56 selv om eg ikkje tror du hadde klart å ta knekken på noen av dei.. denne får du ny for rundt 20tusen i norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sjekka litt ang northstar motor tidligere. denne er jo en mye mer moderne motor i hel alu og med 32ventiler. denne skulle visst lett varve 7500-8000rpm med andre råder og stempel. tror den er litt tyngre enn det du ønsker,men ikkje så mye mer. eg har lyst å bygge ein slik med turbo en gang,så det er mest derfor eg har sjekket opp i det,men dei trimmer desse opp i 450hk som sugemotor og varver bra høyt.

ang. girkasse ville eg heller kjøpt ei ny tremec tko600 kasse. den er lettere enn t56 og har greiere utveksling til banebruk. og 5gir bør holde i massevis.. er også sterkere enn t56 selv om eg ikkje tror du hadde klart å ta knekken på noen av dei.. denne får du ny for rundt 20tusen i norge

Takk for god info! Noen som vet vekta? Hvordan er tilgangen på performance deler til de?

Er det overliggende kam? En eller to pr. syl. bank?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er overligende kammer og 2 kammer pr syl rekke.

er ikkje så mangen som selger high perf deler til desse,men http://www.chrfab.com har ein del. nok ivertfall. desse motorene ere jo vanligvis tverrstillte,så bakerste toppdeksel er ikkej noe vakert,men chrfab selger nye i alu.

så desse motorene blir etter min mening mye finere også enn ein LS1 motor..

bør vistnok finne motor eldre enn 99mod,ellers er det vanskelig/umulig å finne gromme deler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også mindre utvalg i deler og det som er koster mer en til en LS1.

 

Liker veldig godt Northstar motoren, var jo også jeg som dro den inn i diskusjonen, men hadde fortsatt gått for LS1.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær obs på at de Tremec kassene til rundt 2000$ (dvs ca 20.000 NOK) er HELT snaue: Ikke clutch hus, clutch. overføringer, trykkplate, gaffel, gearstang, yoke, div festeskruer, osv osv.

Det er ganske beskrivende når de selger snaue kassa for 2000$ og kasse inkludert det du trenger f.eks for ombygging fra automat til manuell koster borti 2500-3000$

 

Sjekk nøye hva du trenger av "pluss pluss" hvis du vil unngå bakoversveis.

 

Men for all del. Kassene er sikkert kjempebra de. Og så kan du vel velge hvor gearstanga skal stå også? På hotrods med T-56 kasse er det ofte et problem at gearstanga kommer for langt bak.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koster ikke mer enn 500 dollar da for fire kammer! Dritbillig for å si det mildt:)

Hvordan er tilgangen på H-profil råder og smidde stempler til disse motorene? Noen som vet slag og borr?

Virker som dette er "drømmemotoren":D men jeg er spent på vekta på den!

Noen som vet om datasprut som kan brukes på denne motoren?

Hva er egentlig modellnavnet dens? Regner med det ikke er northstar motor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær obs på at de Tremec kassene til rundt 2000$ (dvs ca 20.000 NOK) er HELT snaue: Ikke clutch hus, clutch. overføringer, trykkplate, gaffel, gearstang, yoke, div festeskruer, osv osv.

Det er ganske beskrivende når de selger snaue kassa for 2000$ og kasse inkludert det du trenger f.eks for ombygging fra automat til manuell koster borti 2500-3000$

 

Sjekk nøye hva du trenger av "pluss pluss" hvis du vil unngå bakoversveis.

 

Men for all del. Kassene er sikkert kjempebra de. Og så kan du vel velge hvor gearstanga skal stå også? På hotrods med T-56 kasse er det ofte et problem at gearstanga kommer for langt bak.

Finnes det noe rimeligere som holder til si 600Nm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår