Gå til innhold

Tips til V8 kjøp

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Sitter og blar litt i org shop-manual for -93 caddy seville, men finner ikke noe om vekta på motor`n. Men etter at vi løfta på den to stykker kan jeg ikke tro den veier noe mere enn et sted mellom 150 og 170 kg.Dette er som short motor( uten manifoiler, innsug osv)

Kjempefin motor med masse potensial. desverre litt arbeidsom å montere i bakhjulstrekk biler da den opprinelig sitter i en forhjulstrekker. Bunnpanna må bygges om.så også vannpumpa

Kommer jo som bakhjulstrekker i xlr, men disse motorene er for nye til at chrfab har utviklet deler til dem enda

Har selv to Northstar motorer.

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sitter og blar litt i org shop-manual for -93 caddy seville, men finner ikke noe om vekta på motor`n. Men etter at vi løfta på den to stykker kan jeg ikke tro den veier noe mere enn et sted mellom 150 og 170 kg.Dette er som short motor( uten manifoiler, innsug osv)

Kjempefin motor med masse potensial. desverre litt arbeidsom å montere i bakhjulstrekk biler da den opprinelig sitter i en forhjulstrekker. Bunnpanna må bygges om.så også vannpumpa

Kommer jo som bakhjulstrekker i xlr, men disse motorene er for nye til at chrfab har utviklet deler til dem enda

Har selv to Northstar motorer.

Hvor er vannpumpa plassert?

Er "sumpen" som olja ligger i plassert i forkant eller bakkant av motoren når man rettstiller den?

Hvor mye må man gi for en slik motor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg kan nok skaffe deg både h-profil råder og stempel etterhvert. skal ha meg slik motor selv,og eg selger jo slikt,så eg kommer til å få laga til denne motoren også. samme med cutch hus til tremec kassa osv. som sugemotor kan du nok også bruke tremec T5 som er biligere. vi skal bygge turbo og har nok bruk for tko600..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg kan nok skaffe deg både h-profil råder og stempel etterhvert. skal ha meg slik motor selv,og eg selger jo slikt,så eg kommer til å få laga til denne motoren også. samme med cutch hus til tremec kassa osv. som sugemotor kan du nok også bruke tremec T5 som er biligere. vi skal bygge turbo og har nok bruk for tko600..

Fint da:) Ligger Tremec T5 på ca. 20.000,-?

Hvordan låter forresten en slik motor? Er det som en gammal amcar med brumle brumle eller er det litt racingsnerr på høyt turtall?

Hva er slagvolumet?

Virker ikke som noen vet akkurat bor og slag, men er det noen som vet om det er en korte slag stor boring motor eller omvendt? Regner med det første siden det virker som de lett varver 7-8 tusen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

93mm borr og 84mm slag totalt 4.6 liter max effekt på 5600-6000 rpm

Bunnpanna har sumpen omtrentlig midt under, og orginal vannpumpe blir sittende bak på motoren når den sitter i en bakhjulstrekker.

Men dette er ikke noe problem.

Relativt stor boring i forhold til slag da:) Har du/noen noen bilder av en slik motor med bilder av vannpumpeplassering osv.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får jo nye motorer til 4500usd,men du bør ha motor som er 99 elelr eldre,ellers er det vanskelig med trimmingsdeler. i sverige ser eg høggere som har brukte for rundt 20k. billigere i usa,men dyr frakt på motor. lettere å kjøpe brukt motor i sverige,og heller bare kjøpe delene fra usa..

Skjønner:) Hvordan er det å få motoren til å starte i en bil uten den motoren orginalt da? Er det noen startsperrer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skulle jo ha mer power enn orginalt,så da må du nok gå for eit datasprut. blir jo fort noen kroner ut av dette,men eg tror du vil få en RÅ motor om du bygger på en slik! eg og har blittlitt fristet av billige deler på andre V8,men det er jo litt gammeldags med 2ventil teknikk og støtstenger når vi er kommet til 2006... nå er det 4ventiler pr.syl og overliggende kammer som gjelder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider