Gå til innhold

en gåte... :P

Ranger emnet

zumman

Anbefalte innlegg

hva sier klunk klunk når man kjører? følger farten ikke turtallet, og blir høyrere og høyere ettersom man belaster mer og mer. MEN bare av og til, plutselig kan det være helt borte. (høres ut som det kommer en gang for hver gang hjulet går en runde)

hehe... sliter jeg med et slitet drivknute? eeeeeeeeeeller bør jeg rett og slett kjøpe meg ny bil... :P hehe :cool:

95mod Audi s6 2.2t

85mod Golf 2 Cl ombygd til GTI 8V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KAn være så mye rart... F.eks kan felgen din sitte litt skevt på navet, slik at den dulter borti bremsecaliperen (rater den her som ganske usannsynlig, da man må ha ganske brede felger med liten dim (evt STORE bremser) for at dette skal inntreffe).

Det KAN være hjullager, drivknute, bremseklosser f.eks. Eller om du har brede felger bak, kan det være at håndbrekkwieren sliter borti innersiden av felgen. Du sier den blir høyere etter som du belaster mer og mer... Mener du da at farten øker, eller at du gir gass rett og slett ?

Hvis det er relatert til bremseanlegget (klosser som sliter borti skiven, eller bremsewier), bør det være en "svoosj" lyd, ikke en klunkelyd.

Sånn i utgangspunktet vil jeg tippe en ekstremt sliten drivknute. Kan jo alltids være hjullager som sagt, men da bør det heller være en helt jevn lyd som øker jevnt med turtallet.

En ting til: Kjenner du noe på rattet når denne lyden inntreffer ?

takk for svar :) kjenner ikke noe på rattet. Det er et helt klart og tydelig klunk. hehe med belastning så mener jeg at jeg gir gass.. vis jeg slipper gassen og så motoren bremser blir det og på samme måten men låter veldig lavt da. har jeg inn clutshen så forsvinner det. Har ikke noe og si om jeg svinger eller kjører rett fram.

Men det som er rart er at det er av og til... :S hm. kan være den innerste drivknuten?....

95mod Audi s6 2.2t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva sier klunk klunk når man kjører? følger farten ikke turtallet, og blir høyrere og høyere ettersom man belaster mer og mer. MEN bare av og til, plutselig kan det være helt borte. (høres ut som det kommer en gang for hver gang hjulet går en runde)

hehe... sliter jeg med et slitet drivknute? eeeeeeeeeeller bør jeg rett og slett kjøpe meg ny bil... :P hehe :cool:

motorfester kanskje. en kamerat hadde noe av de samme problemene..

(Vw Golf GTI 16v)

(Vw Golf 1.6D)

(Volvo 240 jordbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja.. foringene er klare for en utsifting det er klart... nei.. ikke siftet felger.. men men.. hører det ikke inni bilen, så lenge vinduet er oppe, og nå regner det så da kan det være det samme til det skjer noe grøvre... :) :P hehe

95mod Audi s6 2.2t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

di er ikke så slitte, er bare litt små små små sprekker... hm i dag når jeg kjørte... lå i 60 på 5giret og ga gass så begynte det og si klunk klunk og hele bilen begynte og riste litt på en måte slapp gassen og girte ned og det ristet ikke lenger men sa litt klunk klunk, så svinkte jeg av og på en annen vei, og da var alt helt borte.... hmmmmmmmmm hehe :P er mye fært... ;P

95mod Audi s6 2.2t

Lenke til kommentar
Del på andre sider