Janp87 Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Er det vanskelig å bygge om fra forgasser til innsprøytningsmotor? Går det ann å bygge en 1,5 LX gasser med underliggende kam til 1,5 Doch, eller må jeg skifte motor? Siter http://www.bilforumet.no/prosjektforum/194922-janp87-chrysler-neon-amerikansk-plastrakett.html#post2173508 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Er det vanskelig å bygge om fra forgasser til innsprøytningsmotor? Går det ann å bygge en 1,5 LX gasser med underliggende kam til 1,5 Doch, eller må jeg skifte motor? En kleste er viss du har en motor som både vart levert med gasser og med EFI,da kan en jo omtrent bare flytte over hjerne,ledningsnett,manifoil(for dysene) osv osv. Ellers går det også viss ikkje levert,men med litt meir ommbyggingsarbeid. Doch står for double overhead cam,som betyr at kammen ligger over stempela,alså i toppen. Har aldri tenkt på dette før ang å bygge om slik som du sier. Blir berre tull å prøve på dette isteden for å skaffe seg en doch-motor komplett. Får jo en uvirksom kam i blokka(ettersom støtstengene må bort),registertiminga blir helt skrudd(viss du i det heile finn ei reim med rett tanntall),må kansje heve kompresjonen for å unngå kollisjon mellom ventil og stempel(er jo hemisfærisk på doch),og eventuelt bytte stempler,kjøling og oljekanaler passer kansje ikkje mellom topp/blokk osv osv. Kan skrive i det uendelige..... kort sagt, glem det! :puke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Janp87 Skrevet Juni 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 så hvis jeg skal beholde blokka, burde jeg finn en sprut topp til en 1,5??? Har ikke sett det, har bare sett til 1,6. Siter http://www.bilforumet.no/prosjektforum/194922-janp87-chrysler-neon-amerikansk-plastrakett.html#post2173508 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suzuki Ac-50 Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Jeg er gjerne litt teit av meg, men hadde JEG hatt en 1986 mazda 1,5 så hadde ikke jeg giddet å gjøre noe som helst. Hatt den som den var, helt til jeg kjøpte noe annet. 323 i 86 har modellkode bf sant? (bare for å se for meg hvilke bil det er) Siter Let´s go, Hammer down! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Du snakker bare om et motorbytte sant? Er bare å legge over ledningsnettet, men jeg vet ikke om jeg hadde tatt meg bryet. Sikkert enklere å bare kjøpe en annen bil... Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg