Gå til innhold

Original dump vs kopi dump, noe forskjell?

Ranger emnet


Racing_

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det er noen vesentlig forskjell mellom originale dumpventiler vs kopiene, i lyden (type lyd, lydnivå osv)?

 

Tenker på f.eks TurboXS RFL, HKS SSQV osv. Kopiene ligger jo bare på halvparten av prisen.

 

Skal kjøpe ny dumpventil, men er usikker på om det er noen vits i å betale det dobbelte i pris for å få original vare.

 

MVH

Pioneer - Stinger - Morel - Evus - Phoenix Gold

Mondeo MK1 prosjekt.....RS kitt, bilstereo, DVD osv.

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte 2x TurboXS RFL KOPI av TStuning, funker fint, gjør jobben sin.

Er tilnærmet samma lyd, men siden jeg har to dump, så blir lyden noe annerledes, så jeg skal ikke si helt sikkert.

 

Vil også understreke en gang for alle at dumpene fra TStuning ER KOPIER, bare så det er klart. Samma som de til 35$ på ebay.

[ ]'02 Impreza WRX

[x]'83 Starlet KP61

[x]'98 Impreza GT

[x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte 2x TurboXS RFL KOPI av TStuning, funker fint, gjør jobben sin.

Er tilnærmet samma lyd, men siden jeg har to dump, så blir lyden noe annerledes, så jeg skal ikke si helt sikkert.

 

Vil også understreke en gang for alle at dumpene fra TStuning ER KOPIER, bare så det er klart. Samma som de til 35$ på ebay.

 

 

Har nettop kjøpt en TurboXS style dumpventil fra TSTuning faktisk. Monterte den på escort rst`en, men når ventilen først har åpnet lukker den ikke før jeg begynner å gi litt gass igjen. Har shimset opp med originalshimsene + 9 stk 20-kroninger, uten hell. Får ikke ventilen til å levere dumpingen hurtigere, den blåser leeenge, kan til og med komme en liten pipelyd selv etter at jeg har litt gasspådrag. Uten shims stopper motoren på tomgang, tvert. Hadde en TurboXS style fra Speedking tidligere, og den fungerte fint, med shims i så hadde den mindre tid åpent så det ble en hurtigere dumping. Klarte fint å kjøre uten shims på Speedking ventilen og, men da holdt den lenge åpent før den lukket (men så lukket den helt og da).

Men ventilen fra TStuning får jeg ikke til, selv om det er samme ventil bare et annet kopi merke. Var derfor jeg lurte litt på om det varierte veldig på kopi ventilene.

 

Ja vet at det kan by på problemer med LMM og dumping til fri luft, spesielt med 1-stempel ventiler. Men var så rart at Speedking ventilen klarte det fint, men ikke den fra TSTuning (vet ikke hvilken merke det er)

Pioneer - Stinger - Morel - Evus - Phoenix Gold

Mondeo MK1 prosjekt.....RS kitt, bilstereo, DVD osv.

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ligger på UNDER halvparten, faktisk.. har sett nye RFL og TurboXS'er til 18-1900 kroner.. en kopi koster jo 500..

 

Ja faktisk, tenkte jeg ikke på.

 

Vurderer en slik ventil:

http://kimmit-sport.com/e-shop/product_info.php/cPath/24/products_id/38

 

Eller en slik:

http://kimmit-sport.com/e-shop/product_info.php/cPath/24/products_id/39

 

Da dette også er kopier, ble jeg litt usikker om det var bedre å kjøpe originalen (som er dobbelt så dyr) :rolleyes:

Pioneer - Stinger - Morel - Evus - Phoenix Gold

Mondeo MK1 prosjekt.....RS kitt, bilstereo, DVD osv.

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettop kjøpt en TurboXS style dumpventil fra TSTuning faktisk. Monterte den på escort rst`en, men når ventilen først har åpnet lukker den ikke før jeg begynner å gi litt gass igjen. Har shimset opp med originalshimsene + 9 stk 20-kroninger, uten hell. Får ikke ventilen til å levere dumpingen hurtigere, den blåser leeenge, kan til og med komme en liten pipelyd selv etter at jeg har litt gasspådrag. Uten shims stopper motoren på tomgang, tvert. Hadde en TurboXS style fra Speedking tidligere, og den fungerte fint, med shims i så hadde den mindre tid åpent så det ble en hurtigere dumping. Klarte fint å kjøre uten shims på Speedking ventilen og, men da holdt den lenge åpent før den lukket (men så lukket den helt og da).

Men ventilen fra TStuning får jeg ikke til, selv om det er samme ventil bare et annet kopi merke. Var derfor jeg lurte litt på om det varierte veldig på kopi ventilene.

 

Ja vet at det kan by på problemer med LMM og dumping til fri luft, spesielt med 1-stempel ventiler. Men var så rart at Speedking ventilen klarte det fint, men ikke den fra TSTuning (vet ikke hvilken merke det er)

 

Er vel d å treffe på fjærstivheten akkurat slik at den er lukket ved tomgang og åpner ved lukking av gassspjeld etter pådrag... Syns uansett at det virker som mere forseggjort arbeide på merke dumpene enn kopiene...:well

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettop kjøpt en TurboXS style dumpventil fra TSTuning faktisk. Monterte den på escort rst`en, men når ventilen først har åpnet lukker den ikke før jeg begynner å gi litt gass igjen. Har shimset opp med originalshimsene + 9 stk 20-kroninger, uten hell. Får ikke ventilen til å levere dumpingen hurtigere, den blåser leeenge, kan til og med komme en liten pipelyd selv etter at jeg har litt gasspådrag. Uten shims stopper motoren på tomgang, tvert. Hadde en TurboXS style fra Speedking tidligere, og den fungerte fint, med shims i så hadde den mindre tid åpent så det ble en hurtigere dumping. Klarte fint å kjøre uten shims på Speedking ventilen og, men da holdt den lenge åpent før den lukket (men så lukket den helt og da).

Men ventilen fra TStuning får jeg ikke til, selv om det er samme ventil bare et annet kopi merke. Var derfor jeg lurte litt på om det varierte veldig på kopi ventilene.

 

Ja vet at det kan by på problemer med LMM og dumping til fri luft, spesielt med 1-stempel ventiler. Men var så rart at Speedking ventilen klarte det fint, men ikke den fra TSTuning (vet ikke hvilken merke det er)

 

Jeg var med å monterte en slik dump på en Subaru Legacy turbo som lader 1.2 -1.3 i trykk... Vi fikk den heller ikke til å fungere... Uten shims skjedde det samma som skjer hos deg... Den lukka ikke på tomgang og bilen stoppa... Så prøvde vi å legge i alle shimsa som var med og da lukka den nesten på tomgang, men det var enda veldig kjedelig lyd i den siden det var veldig treig... Løsningen ble at han har bestilt seg ny dump... Men en ting jeg tror kan hjelpe er at du fjerne alt "grease" som ligger rundt stempelet... Jeg fikk ikke testa det, men hadde jo vert en ide at du mligens prøver (hvis du ikke har gjort det alt) !? :)

 

Og til trådstarter så ville jeg egentlig ha satsa på en ekte dump selv om det frister med en billig... Han med subben jeg snakker på låner dumpen min nå... Det er en TurboXs S dump og denRFL "style" dumpen kan ikke måle seg... ;)

 

Mvh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår