Gå til innhold

Motor til 240 prosjekt

Ranger emnet

Frankjakobsen

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer nå sterkt og få solgt min Primera SRi og få påbegynnt et 240 prosjekt. Jeg tenkte å begynne med å finne meg en motor jeg kan kjøpe inn og overhale for så å finne bilen senere. Noen som har tips til motor og som vet om hvor jeg får kjøpt en sånn motor?

Jeg tenker igrunnen bare på en turbo motor og skal ikke ha noe gasser-turbo! Tenkte på en B21ET, men er vel også mulig med en 2.3l! hadde også 940 motor i tankene, men vet ikke hvor lett det er å skaffe sånnt. Hjelp en trengende med å finne en motor nå så skal jeg få igang et godt prosjekt her :)

Audi A6 Allroad -01

Audi RS2 -94

KTM Duke 690 -09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Letteste og beste er å finne en fra 940.

Fra ca 5000 i Sverige, blocket.se eller turboperformanceclub.com

Må fort gi rundt 15000 i Norge.

Du tenker da på en B230FT motor? Er det vanskelig å skaffe gearkasse til de motorene? evnt. en kasse som holder('rag kasse om de passer)

Audi A6 Allroad -01

Audi RS2 -94

KTM Duke 690 -09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ser at der er en del til salgs, men er ikke enkleste sag av verden å finne ut hva man vil ha og hva hvordan man skal klare å få dette til lands :S må eventuelt stikke til søta bror med henger og plukke opp noe :) Du har ikke tips til noe på de sidene jeg kunne tittet nærmere på? Jeg fannt et stilig amazon prosjekt som ble plukket fra hverandre på turboperformanceclub, men virket ikke som om han som solgte delene svarte på annet en telefon :/

Audi A6 Allroad -01

Audi RS2 -94

KTM Duke 690 -09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Girkasse er absolutt ikke noe problem, holdbarhet er selvfølgelig avhengig av hvor mye pulver du har tenkt å ha + kjørestil! Det helt klart beste er jo en M90 eller en Getrag fra BMW o.l!

jeg har tenkt å bruke en god stund på dette og gjøre det skikkelig helt fra bunnen av. Derfor begynner jeg med motoren og skal bruke 6-7mnd kankje mer på den (jobber mye borte). Jeg får se om jeg får svar på posten min på turboperformanceclub, men om folk vet om noe her er det bare å tipse! jeg er åpen for det meste :) Det blir nok en kasse som tåler juling, men den er det ikke så viktig å få på plass med det første igrunnen

Audi A6 Allroad -01

Audi RS2 -94

KTM Duke 690 -09

Lenke til kommentar
Del på andre sider