Gå til innhold

Hvilken polish burde er best?

Ranger emnet

sgran

Anbefalte innlegg

Lurer på hvilken polish som er den beste.

Har sett endel som anbefaler autoglym isteden for Turtle, hva er det som er bedre med den isåfall?

Har også sett noen steder at de har polish med fargepigment, blir det noe bedre resultat av det?

Mener også å ha hørt at det ikke er noe vits med polish med fargepigment på metallic biler, stemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autoglym er bedre enn Turtle ja. Slipper å bruke så sinnsykt masse energi for å polere bort middelet. Litt individuelt hva folk foretrekker. Selv bruker jeg noe Carnauba voks. Stress å polere bort, men holder veldig lenge..

Har Turtle, Autoglym, Sonax mm liggende, men den relativt billige carnaubaen slår alle :)

Greit nok med farge-voks. Funker på metallic også. Fyller igjen små riper og hakk i lakken, men holder ikke særlig lenge. En vask eller to så er det ihvertfall borte hos meg. Men greit om du skal stille ut bilen eller noe.

Porsche 911 Carrera 4 - Nybilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk AutoGlym's Bumper Care.

Fant tilfeldigvis en flaske med Autoglyms Bumper Care i kjellern.

Det blei helt nydelig, så jeg for håpe det holder en stund også :)

Lurte på om jeg også skal kjøpe noe slags lakkrens, fordi på venstre side av bilen er det et eller annet som ikke vil gå ordentlig bort ved vanlig vask. På avstand ser det nesten ut som om det bare er pollen, men det er det definitivt ikke.

Men det blir hvertfall en handletur til BilXtra i morra uansett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autoglym blir blankere enn de fleste, men det varer alt for kort. Bra til showbruk. Det var faktisk Biltema sin polish som vant i test, ikke spør om detaljer, for jeg har bare hørt det.

Personlig skal jeg shoppe meguairs for i år... det skal visst være top notch!

( ) 06´ Audi A4 Avant 1.9tdi S-line

(x) 06´ Bmw 325iA touring

(x) 04´ Audi A4 Avant 1.8T Q S-line

(x) 98´Audi A3 1.8T ambition

(x) 97´ Ford Fiesta mk4 - ms-design

Lenke til kommentar
Del på andre sider