Gå til innhold

Trenger litt hjelp med dører

Ranger emnet

Sommar_i_hekken

Anbefalte innlegg

Har problemer med bakdørene på golfen min. De er nesten umulige å åpne fra utsiden, men fra innsiden fungerer de fint. Har prøvd å bytte dørhåndtak og selve låsemekanismen til døren, men ingen ting hjalp. Er det noen som har vært borte i samme problemet og som har klart å løse det?

Har også et problem med luka til bagasjerommet, knappen som du trykker inn når du åpner glir ikke ut igjen. Regner med det trengs litt smøring kanskje, men hvordan får jeg den ut? Prøvde å skru av lista på utsiden, men virket som om knappen satt fast et sted. I tillegg så fungere ikke låsen heller, får ikke hele nøkkelen inn i hullet, bare halveis ca. Må låsen byttes? Hvordan gjøres dette?

Var kanskje litt mye på en gang, men håper noen kan hjelpe med litt iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du presser inn den knappen for å åpne døra fra utsida, på selve dørhåndtaket.. hvis du bare trykker inn den og samtidig dytter døra litt mot høyre, bør det funke.. min venstre bakdør er ikke umulig å åpne vil jeg si, men en som ikke veit hvordan man skal gjøre det får den nok ikke opp.. aner ikke hva slags problem det kan tyde på, det at du må dytte den til høyre.. men det funker glatt hos meg med det "trikset" iaff.

- 200SX S14a

X 91 Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde litt problemer med dette på min bil. Men jeg skyldte på teknikken til personen som åpnet. jeg åpnet dørene uten noe som helst problem.Gikk som en drøm, noen kompiser av meg gjorde det samme. tenkte ikke på at det var noe gale.

Men så var det da noen sto å dro i døren, rett før de tok spenntak. koko...

Let´s go, Hammer down!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang låsen i bakdøra di.

Du må lukke opp bakluka, på undersida må du åpne det avlange sorte plast-dekselet. Herfra kan du lett dunke ut låsen din med et skrujern.

Det høres neste ut som du har noe inni låsen din siden du ikke får nøkkelen ordentlig inni. Sjekk om du kan klare å se noe inne den og om mulig må du bytte den.

Ang bakdørene.

Siden du har byttet håndtakene, kan det være noe med mekanismen inne i døra som er treg. Evnt noe som er unødvendig i spenn. Har opplevd at vaieren som låser opp døra er litt skev. Trengte bare å rette litt på denne så åpnet døra seg fint igjen. Anbefaler deg å ta av trekket i dørene, gjøres ved å fjerne 2 skruer på hver side og håndtaket samt vindussveiva, for så og se om du kan se om noe ikke helt er i riktig possisjon.

Dont take life too seriuosly,

you never get out alive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider