Gå til innhold

Hvor er det smart å kjøre opp?

Ranger emnet

tnrfd

Anbefalte innlegg

Skal ta teoriprøven for kl. B på mandag og gidder ikke vente i 1 1/2 mnd for å få oppkjøring i Asker. Lurer derfor på om det er noen her som har noen bra forslag til steder hvor de har kort ventetid og det er lett å bestå?:D

Helst ikke så altfor langt fra Oslo.

- Honda CB750K 1977mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel noen plasser det er enklere å bestå, men hvis du er redd for å bestå ( ikke vanlig nervøs, men seriøst nervøs for at du ikke skal klare å stå på oppkjøringa ), så er det vel du som bør ta noen flere kjøretimer og få litt mer erfaring.. jeg kjenner endel som har fått lappen 'på flaks'.. og deretter har kjørt gris .. helt til de har kræsja / kjørt for fort / kjørt ned en unge .. og mista lappen..

( Jeg klarte nå selv å stryke på første oppkjøringa, begynte å bli litt eplekjekk :D .. men det var jo en erfaring mer.. ikke jeg som betalte for lappen uansett.. )

- 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws

x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tnrfd

Jeg har hatt lett mc lappen i 1 1/2år så det å kjøre i trafikken osv går greit. Det er det å gå å vente så jævlig lenge på oppkjøringen jeg vil prøve å unngå.

ah, sånn sett.. da blir det annerledes ja :)

Nytter ikke få oppkjøring kjapt i asker/oslo hvertfall, men du kan prøve litt lenger ut i geografien.. Ski osv.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok oppkjøringa på asker og bærum trafikkstasjon, den som ligger innover bak rundkjøringa når man tar av motorveien til ikea.. husker ikke hva det heter der ute jeg..

Uansett, var ikke spesielt vanskelig å stå på andre forsøket der :rolleyes: hehe..

Kan ikke kjørelæreren din ordne dette da? De pleier jo å vite hvor det er reelt mulig å få oppkjøringer forholdsvis fort...

-'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!]

-'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!]

-'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt]

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by El-LoCo

Tok oppkjøringa på asker og bærum trafikkstasjon, den som ligger innover bak rundkjøringa når man tar av motorveien til ikea.. husker ikke hva det heter der ute jeg..

Uansett, var ikke spesielt vanskelig å stå på andre forsøket der :rolleyes: hehe..

Kan ikke kjørelæreren din ordne dette da? De pleier jo å vite hvor det er reelt mulig å få oppkjøringer forholdsvis fort...

hehe, jeg kjørte opp to ganger i skien, samme ruta... vakke så gæærnt da.. men jeg og fattern rakk å kjøre 100-120 mil mellom oppkjøringene.. det hjalp på :)

Er vel mer først i det siste jeg har begynt å kjøre mer gris.. dessverre.. merkes på bilen og.. må nok opp på bukk til uka for å sjekke litt under bilen.. :rolleyes:

var dog 3 ukers ventetid i skien .. i januar/februar.. er endel som må vente langt over sommern.. sure saker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mange som avbestiller så du kan jo sette deg på sånn liste at du tar oppkjøringa på sparket. 2 kamerater av meg gjorde det i drøbakk og de venta bare ett par uker. Oppkjøringa i drøbakk var ihvertfall jævla lett. Litt kronglete neddi byn, men det er bare å kjøre drit sakte så blir de fornøyd. Det er foresten en som kalles for "strykejernet" i drøbakk og du kan jo være maks uheldig å få han da.

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider