Gå til innhold

Hvor mye kan du ta ut av en original b21et blokk før du må bytte råder og stempler?

Ranger emnet

Sevrin

Anbefalte innlegg

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Folk ovenfor påstår jo de tåler 350hk...

Men, jeg vil ikke si det, da jeg ikke har erfart det selv.

Han svensken gav 1000SEK for sin blokk..

Du får en komplett b21et for ca. 6k, men han svensken byttet til 530 topp, vx3 kam, motronic (som han mappet), større dyser (430), større turbo.

Men, som påpekt ovenfor, må du ha enda større dysre, for å kjøre på "fin" dutycycle.

Du kan vel regne noe slikt:

b21et bunndel: 1000-1500kr

530 eller 531 topp: 1000-2000kr

vx3 kam: 500-1000kr

turbo: 4-5.000kr++

940t manifoil: 500-1000kr?

motronic sprut, m. kabler + mapping, evnt MS eller VEMS: ca. 3-5.000kr++ (avhenger av hvor mye du kan gjøre selv).

Større dysre: xxx kr.. (tror de kan lønne seg å importere!)

kanskje en just btr?

jeg tror SPM råder koster 900sek per stk? med midnre jeg huskre helt feil. Stemlper er vel 1500 sek per stk? Det er ikke noe MEGADYRT egentlig, om man vil ha "skuddsikker" motor. blir jo en del titusener, men :P er langt fra 150-200.000, som noen få folk bruker på motor.

kult at 21et bånn tåler så mye:). jeg fikk en b21et uten turbo å eksos mot jeg henta den. ledninger å innsug...å oljekjøler sto på.

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider