Bullit Skrevet Juli 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2003 Lurte på å handle digitalkamera, må være lite å ikke for dyrt. Ca. 3000 kr. Tenkte på Sony sitt Cybershot DCU20, det minste jeg har sett og ca. 3000kr. Noen som har erfaringer med dette kameraet? Evt. noen anbefalninger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Juli 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2003 http://www.digitalkamera.no Mye tester, og brukeromtaler... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@lpher Skrevet Juli 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2003 Sitat Originally posted by Bullit Lurte på å handle digitalkamera, må være lite å ikke for dyrt. Ca. 3000 kr. Tenkte på Sony sitt Cybershot DCU20, det minste jeg har sett og ca. 3000kr. Noen som har erfaringer med dette kameraet? Evt. noen anbefalninger? Jeg har et slikt ett...som jeg fikk veldig billig av Sony Norge til jul :) Mens jeg bruker en Canon PowerShot Pro70 til mere krevende fotografering. DSC-U20 er egentlig et veldig kurant kamera til den prisen, men ikke forvent noe mer enn av et hvilket som helst ok mini-kamera... Cause there are trade offs...når de blir så små.... Så til mitt bruk...supplert med Pro70'n så er'n mitt i blinken... Bra standbytid...kurante bilder...men noe lyskrevende...er også krevende å få til gode bilder uten 'røde øyne' Håper dette gjorde det litt lettere? :D @lpher Siter Lexus GS300 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullit Skrevet Juli 12, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2003 Tenkte meg at det ikke er så bra som et større kamera, men likte størrelsen på det. Er ingen proffotograf heller så det holder til mitt bruk forhåpentligvis. Blir mest til å ta bilder av bilen og liknende med tenker jeg :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen Skrevet Juli 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2003 Før du bestemmer deg synes jeg du skal ta en titt på Fuji S304 og HP850! S304 yter 3MP, har en vedig bra 6x optisk zoom, tar veldig "pene" bilder med klare farger og lite feil. Minus er at det er litt lys-svakt (100 ASA) og har en søker som ikke fungerer så bra i mørke, har lite manuelle innstillinger og kanskje er litt stort sammenlignet med det skjortelommekameraet du nevner, men det ligger veldig godt i hånden og du kan montere alle slags morsomme linser på standard 55mm gjenge. HP850 yter 4MP, ganske bra 8x zoom, litt tregt og mangler funksjon for å ta bildeserier og jeg synes all plasten føles litt billig, HP har virkelig skjerpet seg og dette er voldsomt mye kamera for pengene! Jeg mener disse kameraene er like bra eller bedre enn det som ble solgt som "halv-profft" for bare noen få¨får siden - begge er speilreflekskamera med god optikk og høy kvalitet på CCDen og ligger omtrent der du nevner i pris. Sammenlignet med et Sony kamera mener jeg valget er enkelt hvis du ikke er av dem som vil ha et Sony kamera fordi det ser kult ut og er et Sony produkt. Personlig liker jeg ikke Sonys høye priser og det proprietære memorystick minnet. Siter Espen evo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullit Skrevet Juli 12, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2003 Ble nå til at jeg handlet et Sony cybershot CDU20. Mest pga. størrelsen og så var det en grei pris. Ligger noen bilder oppe av bilen min som ble tatt med dette kameraet på bilde av bilene deres tråden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg