Gå til innhold

142 med B21ET

Ranger emnet


Frankjakobsen

Anbefalte innlegg

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

på min 405 topp så virka det som om kammen hadde " plaskesmøring" . hvis man rettstilte så fikk liksom ikke kammen sååå mye av denne muligheten.

monterte bare et jern som jeg satt fast med sika så olja ikke skulle renne ut så lett på den

 

index.php?act=Attach&type=post&id=64176

og det flattjernet solgte dere med motoren eller var det en annen motor?

Old volvo's never die, they only go faster..Harley davidson: American iron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg har lite peiling på dette her, men passer den B21ET motoren rett inn i en 142 eller må man modifisere festene og slikt?

 

Hvilken bil kommer forresten B21ET motoren fra? Er den fra 142 eller?

 

Hvis jeg skulle ha satt inn denne motoren, passer girkassa med også?

 

Takker for svar... selvom jeg helt sikkert spør veldig dumt akkuratt nå :P

 

EDIT: Er B21ET motoren den beste til å trimme? Eller burde jeg bruke en annen motor? Det er injection på den(?) og det er det beste om man skal ha turbo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) SØK!

2) Les tråden!

3) SØK IGJEN!

4) B21ET kommer fra 200-serien.

5) [iRONI]Alt passer. Også girkassa. Alt er relativt. Og alt er relativt bolt-on.[/iRONI]

6) Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar.

7) B21ET er i mine øyne en solid, men håpløst foreldet motor mtp mekanisk innsprut som streiker med årene og begrensede muligheter utover vedbodstrim. I andres øyne er dette bedre enn alt annet.

 

EDIT: Glemte ironi-tags.

Tillegg: Alt passer. Det spørs bare hvilke forutsetninger du har for å bruke det du har.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nokså enig med Skody her,B21 er en svært solid motor med veldig bra bunndel.

Hele utingen med 21Et er K-Jetronicen som setter en stopper for videre trimming,men det finnes da mye billige brukte Haltech`er rundt om.

Med et datasprut på B21Et har man et veldig bra utgangspunkt,hvis motorn er velholdt tidligere.

Billigste måten å få mye effekt utav 21et må vell være å kjøre med et 940rør,en annen turbo,aluminiums intercooler,datasprut.

Da kan man bruke en topp med dysehullene i innsuget også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt passer. Også girkassa. Alt er relativt. Og alt er relativt bolt-on.bullshit

 

Har du noen gang prøvd å sette inn en slik motor??? Det er ikke så lett som folk trur, ingeting som er bolt on nesten

"Old Volvo`s never die`s, they only go faster"

 

Volvo 142 72mod - b21et, megasquirt +++

Volvo 740 87mod - B230et 8,5x18 superstar kloster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt passer. Også girkassa. Alt er relativt. Og alt er relativt bolt-on.bullshit

 

Har du noen gang prøvd å sette inn en slik motor??? Det er ikke så lett som folk trur, ingeting som er bolt on nesten

 

 

Alt passer bra rett nedi ja, går an å bruke 240 motorfester,b20gummi,og m45/46/47. b20 bunnpanne b20 oljepumpe. dette kjører jeg med på en "b21 et". måtte voldta innesjermen litte for å få plass til eksos manifold da.

 

Dette er med skråstilling da, ved rett stilling må man lage egne motorfester og eventuelt eget innsug, da det originale blir stående rett i bremsekraft forsterkeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bolt on sier du?

mottoren passer oppi, men du må rette den opp som en b20 for å få plass til turboen..

å da får du problemer på andere siden med innsuget og bremsekraft forsterkeren!

girkassa passer ikke om du skal rette den opp, for da får du girstanga helt ha halv tol inne i bilen.

Har du 142 fra før 1971 eller noe så har du lange girspaken å da må du bytte gulvet der til gulv med kort spak...

du kan bruke orginal kassa men da må du bruke b20 chlurts..

du får godkjent 142 med 180hk med annet bremse belegg som du får kjøpt hos volvo. spørs bare hvor mye NM det er i ET`n..

Motorfestene til å rette opp blokka får du kjøpt på Lysaker bil i drammen..

noe mere du lurer på så bare spør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder å førr

 

Hvor fikk du plass til dynamo`n a?

 

 

Vel, den har knapt plass, den sitter heeeelt klin inni blokka, der de sitter originalt, hjemmelaga fester til den.

 

Hadde ingen annen plass å ha den, da turboen, servopompa, snekka, tar opp de andre aktuelel plassene.

 

 

EDIT: Du får plass til turbo, selv om motoren står på skrå!!! skjønner ikke hvofor folk snakker om det, eneste du må gjøre er å "massere" den ene innerskjermen litt. Da for du også til å bruke m45,46,47 som er en del hakk bedre enn m40/41!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bolt on sier du?

mottoren passer oppi, men du må rette den opp som en b20 for å få plass til turboen..

å da får du problemer på andere siden med innsuget og bremsekraft forsterkeren!

girkassa passer ikke om du skal rette den opp, for da får du girstanga helt ha halv tol inne i bilen.

Har du 142 fra før 1971 eller noe så har du lange girspaken å da må du bytte gulvet der til gulv med kort spak...

du kan bruke orginal kassa men da må du bruke b20 chlurts..

du får godkjent 142 med 180hk med annet bremse belegg som du får kjøpt hos volvo. spørs bare hvor mye NM det er i ET`n..

Motorfestene til å rette opp blokka får du kjøpt på Lysaker bil i drammen..

noe mere du lurer på så bare spør!

 

Okai, hvilken girkasse kan jeg bruke da, om jeg retter opp motoren?

 

Fikk det ikke helt med meg, men mente du at man kan rette opp motoren og beholde original kassa om man bare bytter til b20 clutch?

 

De 142'ene fra før '71, er det de med chrom grill? Hvis det er det så er det vel den jeg har mest lyst på. Men lønner det seg å kjøpe denne, eller er det altfor mye jobb med gulvet om jeg skal ha inn en b21et?

 

Hvor mange hester kan jeg regne med å få på en b21et motor med større turbo, datasprut, intercooler og alt det som dere pleier å gjøre med de?

 

Hvor kan jeg få kjøpt data sprut system? Skjønner at man ikke får kjøpt selve "metallet" som man skrur på, men jeg mener det elektriske, slik som det er i 142Performance sin 142, med dyser og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Kjøp deg en ferdigbygd en du. ;-)

Både enklere og billigere!

Kjøpte heromdagen selv en '71 142 i bra stand med B21ET, Bilstein Rally/Gabriel/Lesjöfors-understell, 100+ Phoenix felger + + + til "gi-bort" pris...

Hadde aldri i verden fått til en såpass bra 142 selv til den prisen. Har tatt den opp på løftebukk og den er tinærmet lik rustfri.. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår