djholinj Skrevet April 3, 2008 Rapporter Share Skrevet April 3, 2008 jeg har montert b21at i 142n som jeg har..har fortsatt alt orginalt i motorrommet.byttet bunnpanne og sumprøret..ikke pumpa..og girkasse med huset..eneste som står igjen nå er å bygge eget innsug..alt med orginale godkjenningspapirer fra volvo..men to4 turbo da..hehe..skal borres og bygges om mere senere..ca 200 hk på hjula.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'67 144 Skrevet April 3, 2008 Rapporter Share Skrevet April 3, 2008 Jeg har sendt inn søknad til Biltilsynet om å få godkjenne ombygginga på 142'n min med B21ET, 240-bremser med mere. Problemet er ikke HK som så mange på denne tråden har hengt seg opp i. Det er Nm som er det største problemet. Volvo 140 er godkjent med 180hk/115Nm, men B21ET har 155hk/240Nm. Og ettersom jeg har skjønt det så øker hk til rundt 165-170 når man monterer på intercooler, og jeg går ut ifra att det også blir mere moment samtidig.. Sendte søknad en av de første dagene i påska, så venter tålmodig på svar.. :volvopower: Siter http://www.kirkeby-racing.net http://www.freewebs.com/kirkeby-racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Næssen Skrevet April 4, 2008 Rapporter Share Skrevet April 4, 2008 Lykke til:D Siter Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt) Volvo 240 Turbo. Volvo 240 86 modell. (Delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'67 144 Skrevet April 5, 2008 Rapporter Share Skrevet April 5, 2008 Jo takk, det trengs! Siter http://www.kirkeby-racing.net http://www.freewebs.com/kirkeby-racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.