Gå til innhold

Forbanna biltilsyn (teknisk kontroll)

Ranger emnet

Gutterfly

Anbefalte innlegg

Er ikke dette godkjent? 12" momo ratt i en 89 golf 2 gti 16v?

Der sto dem jah... heiv seg over bilen min og fant ut at rattet mitt var for lite, lysa i de vite lyktene mine bak var for rosa og dekkene fram var slitte (en tur til kristiansund for å kjøpe dekk på tirsdag var allerede i mine planer din dumme naf sjef). 750 kr pr dekk i bot. må oxo kjøre fra sunndal til kristiansund for å vise den igjen innen 14 dager. de liker å gjøre det vanskelig for folk.

post-1749-13804851649953_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gutterfly

.......dekkene fram var slitte (en tur til kristiansund for å kjøpe dekk på tirsdag var allerede i mine planer din dumme naf sjef). 750 kr pr dekk i bot.......

Kan NAF gi bot pga slitte dekk vedd kontroll av bil???

Syns det hørtes litt merkelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!

det rattet er TÜV godkjent ja... jeg har dessverre ikke papirene liggende lenger,men hvis du tar kontakt med en momo-forhandler (http://www.felgimport.no f.eks.) så regner jeg med at de er behjelpelige med å skaffe papirene du trenger. Rattet heter forresten Momo Top Power.

Baklyktene er også TÜV-godkjent. (dog ikke uten at man klistrer på et par reflekser på fangeren. Mener da at jeg sendte med de papirene....? anyway,Powerzone kan sikkert skaffe. Lyktene er av merket JOM. (er kjøpt hos D&W i tyskland... http://www.duw.de )

Dekkene er det vel lite å gjøre med,annet enn å bytte dem :D

Walter_Melon: what's your problem? er da mye bedre å styre med det rattet der enn det originale. Dessuten har han ikke det rattet som fulgte med bilen :D

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

na forbanna naf sjefen nekta å lese noe som helst.... måtte vise fram papir når jeg dro på visning... jeg har ikke lov til å kjøre den, men må kjøre helt til kristiansund for å vise den.

hva mener du med reflekser? røde sykkelreflekser f.eks? får kjøpt slike reflekser på shell regner jeg med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

na forbanna naf sjefen nekta å lese noe som helst.... måtte vise fram papir når jeg dro på visning... jeg har ikke lov til å kjøre den, men må kjøre helt til kristiansund for å vise den.

hva mener du med reflekser? røde sykkelreflekser f.eks? får kjøpt slike reflekser på shell regner jeg med...

Dette hadde vært punktet hvor jeg hadde tippa over!

Enkelte folk skulle rett å slett fått banka vett i hue fatality

Biltilsynet her i byen er nesten like dan, kan det med å drøye tida ooooog tøye tåååålmodigheten max.. angry anger2

Blir rett å slett forbanna når jeg hører sånt jeg ass

-Robin-

Seat Leon 20VT '01

*VW Golf Cab GLi '86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

duger vel med sånne reflekser ja,kanskje... fulgte med noen med lyktene,men de aner jeg ikke hvor er... hør med Powerzone,kan hende han har noen liggende.

men,biltilsynet har vel "plikt" til å godta TÜV papirer,såvidt jeg vet.. ikke har de rett til å kreve å få dem oversatt til norsk heller.

det er bare det at mange av dem er så jævla trangsynte :rolleyes:

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Blei stoppa jeg også, før jeg kræsja.

De mente at det at man viste tuv papirene ikke hadde noe å si. Man, måtte få det skrevet inn i vognkortet istedet.

Senkesett, hjul, lykter, monovisker, osv osv.

senkesett ja, extra lykter ja, men mere enn det trur jeg neppe

Seat Leon 20VT '01

*VW Golf Cab GLi '86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Laaars

Hvordan er det med 13,7" ratt? (Momo millennium)

Og hvor i huleste har du fått digitalspeedo'n fra? Original eller?

Gjør et resonnement fra avatarsignaturen hans.. Står opel rakett, så jeg velger å tro at han har tatt instrumentpanelet fra sin gamle gsi og flyttet det inn i golfen, og føyd til et lite VW merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

golf 2 gti 16v kom med digitale instrumenter (aka digifizz) som option i noen få år.

de er orginale i bilen, vet man ikke hva man prater om så ikke si no, så fremstår man ikke som en selvsikker dust ;)

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder rattet så er det egentlig samme om du har TÜV papirer eller ikke, de har også de norske reglene og ta hensyn til.

Tror det er noe slikt som, "rattet som erstattes med det gamle kan ikke være mer enn 1" mindre enn det orginale.

De har heller ikke "plikt" til og ta imot TÜV papirer dersom disse strider imot de norske lovene.

-Audi S6 Avant 96mod-Audi A6 2,8Quattro Avant 95mod-

xPolo 95 mod (Prosjekt Polo4RS3)(Airride,liquid silver,x-dream 8,5/9,5x14)xxAudi S4 93 modxxToyota Hiace (Senka,rulla på 18")xxBmw 97 mod 520 iA TouringxxAudi A4 Avant TQ 97modx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo4RS3

Når det gjelder rattet så er det egentlig samme om du har TÜV papirer eller ikke, de har også de norske reglene og ta hensyn til.

Tror det er noe slikt som, "rattet som erstattes med det gamle kan ikke være mer enn 1" mindre enn det orginale.

De har heller ikke "plikt" til og ta imot TÜV papirer dersom disse strider imot de norske lovene.

rart at jeg kjenner flere som har fått godkjent lignende ratt i både Golf og andre biler da....? :rolleyes:

har du noen paragraf å vise til der det står at det ikke kan skille mer enn 1" ??

synes det høres jævli rart ut.

Mazdaharry: som HF så treffende sa: ikke uttal deg om ting du tydeligvis ikke har peil på... VDO Digifiz (DIGItal Farzeug Informations Zenter eller no sånn) var option på golf 16v i 88 og 89 (tror det var de årgangene,affall)... så,det instrumentet der har nok stått i bilen siden bilen var ny,gitt....:rolleyes:

btw,det er jo ikke engang halvveis likt det som står i kadett gsi... tongue.gif

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider